De bestelling nieuwe Actrossen van Sjouwenman transport bestaat uit 5 exemplaren van de Actros F en nog eens 5 stuks van de luxe uitgevoerde Actros L. Osman Kaya vertelt: “In maart 2022 hadden we de order geplaatst voor deze 10 Actros-trekkers. Kort daarop werden we door Mercedes-Benz uitgenodigd op de IAA bedrijfs- en vrachtwagenbeurs in Hannover. De stand stond vooral in het teken van de vergaande stappen van het merk op het gebied van elektrificatie. Ook de Edition 3 stond er te pronken. En die maakte direct erg veel indruk. De matgrijze lak met aluminium witte accenten, de zwart gespoten aluminium velgen en het ongekend luxe interieur: ik kan wel zeggen dat het liefde op het eerste gezicht was. Daarom besloten we de order lichtjes aan te passen: 1 van de 5 Actrossen L werd deze Edition 3!”
Sjouwenman-branding aangepast
De Actros L straalt van zichzelf al één en al exclusiviteit uit. Marcel Luijendijk van Mercedes-Benz Dealer Bedrijven vertelt: “Deze trekker combineert het beste van zijn succesvolle voorgangers met nieuwe, luxueuze comfort- en designkenmerken. Kijk bijvoorbeeld naar de rvs-sierdelen en de nieuwe zonneklep met LED-bars. Het is een bijzonder imposante verschijning. Mooi ook, dat Sjouwenman Transport het helemaal heeft afgemaakt.” Kaya legt uit: “Onze kleuren zijn normaal gesproken wit, rood en zwart, maar bij deze speciale trekker is dat anders. We hebben ‘m laten bestickeren in tinten die perfect passen bij de exclusieve lakkleur van de Edition 3. Onze partner Scholtensign uit Nijmegen heeft de branding weer netjes gedaan. Ook hebben we nog SideBars en een lowbar op de auto laten monteren. De ster is uitgevoerd in dark chrome. Al met al ziet het er – zeker in het donker – echt indrukwekkend uit.”
Ook een gevoelskwestie
De keuze voor Mercedes-Benz komt voort uit een bestendige samenwerking. Kaya: “We doen grootvervoer met onze eerste eigen truck (ook een Actros, red) sinds 2017. Waar we in het begin nog verschillende merken reden, zijn we de afgelopen 3 jaar steeds meer Mercedes-Benz-georiënteerd. Het merk weet ons te overtuigen met goede prestaties en een laag brandstofverbruik. De reparatie- en onderhoudsintervallen bevallen goed en we waarderen de trucks om hun gebruiksvriendelijkheid en overzicht met veel duidelijkheid voor de chauffeur. Het merk is ook koploper in innovatie, vooral op het gebied van veiligheid. En tja… Ik ben uiteindelijk ook gewoon een gevoelsmens. Het is belangrijk dat je vrolijk wordt van samenwerken. Wij hebben fijn contact met onze dealer, er wordt altijd goed naar ons geluisterd en steeds meegedacht. Een mooi partnership dus, en dat hebben we nu bekroond met deze Edition 3: wat mij betreft de AMG onder de trekkers.”