De Volvo FH Aero heeft dankzij zijn 24 centimeter lange frontje voor een betere stroomlijn en dus een lager brandstofverbruik. Opmerkelijk is dat de trucks zijn uitgerust met spiegels en niet met camera's. De Volvo FH Aero’s zullen ingezet worden op routes waarbij de meeste kilometers gereden worden, om zo het maximale uit de nieuwe modellen te halen.
“We hebben voor de Volvo FH Aero gekozen vanwege de belofte over het gunstigere verbruik”, vertelt Peter Rodenburg, Technical Manager van Den Hartogh Logistics. “We zijn heel benieuwd hoeveel we met deze trucks kunnen besparen, ook in combinatie met de zuinige Turbo Compound-motor.”
Naast de 39 FH Aero trekkers zijn echter ook nog 95 andere Volvo-trucks besteld. Dit zijn zowel FM- als FH-modellen.“We hebben 870 voertuigen in onze vloot en elke 5 à 6 jaar is de vervangingstermijn. We zetten namelijk in op jong, up-to-date transportmaterieel met de hoogste standaard op het gebied van veiligheid en duurzaamheid.” Bij Den Hartogh rijden ook meerdere elektrische vrachtwagens. Daarnaast rijdt het bedrijf met bio-gas en HVO-100.