Nieuws
16-02-2023 | Door Iep van der Meer

Een 14 meter lange truck zie je niet elke dag, maar bij Wierda Voertuig Techniek staat er eentje voor de deur. De zes- asser is bestemd voor Israel, maar eerst wordt er nog een Schwing betonpomp opgebouwd.

Het ombouwen van chassis is voor WVT dagelijks werk. Het bedrijf is door MAN officieel gecertificeerd voor het aanpassen van voertuigen, en vele specials verlaten regelmatig het bedrijf in Joure. De zes- assige truck die we hier op de foto hebben is een TGS 65.510. Deze truck kwam als 8x4 uit de fabriek, waarna het chassis in Joure verlengd werd. Vervolgens werden er twee assen bijgeplaatst. Een sturende voorloopas voor het aangedreven tandemstel en een naloopas. Het resultaat is een 12x4 chassis dat geschikt is voor gewichten tot 65 ton.

65 ton!

Ook werd de cabine aangepast. Het dak werd afgeplat, en in het midden werd er een hap uitgenomen om ruimte te maken voor de arm van de betonpomp. Overigens is dit niet eens het langste chassis wat uit de WVT werkplaats kwam. Het record is een chassis van 16,5 meter, ook voor een betonpomp.

Gerelateerde nieuwsberichten

Nieuws
19-05-2025
TiN1 (960 x 720)

Geslaagde bijeenkomst Transport in Nood

Zelfs als je alles goed doet, krijg je als transporteur nog steeds boetes, zo bleek tijdens de bijeenkomst van…
Nieuws
18-05-2025
DAF XF Jubileum truck (12)

Jubileum DAF XF van 50 jarig Verspui Trucks

Verspui Trucks bouwde de DAF op in klassieke kleuren en met een oldskool look.
Nieuws
18-05-2025
Iris Pelle-2-1400

Iris rijdt dubbelbemand met Joep

Iris Pelle rijdt dubbelbemand met haar hondje Joep. Dat doen ze met een Scania R450 Topline. Een truck die al ruim 1,2…
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.