De aflevering van de nieuwe truck was om meerdere redenen extra feestelijk en bijzonder. De jubileumtruck is de eerste Volvo FH Aero in de vloot van IntVeen. Chauffeur Peter Versluis rijdt met de nieuwe truck. “Het is een fantastische truck om mee te werken. Mijn vorige Volvo-truck was bijna 11 jaar oud, daar heb ik 1,3 miljoen kilometer mee gereden. De Volvo FH Aero is in alles next level. Deze truck heeft een luchtgeveerde vooras en dat rijdt echt super. Verder heb ik in de Globetrotter XL-cabine alle ruimte. Bovendien vind ik het een prachtige truck om te zien, onderweg krijg ik dan ook veel positieve reacties.”
Geen camera's maar spiegels
Opvallend is dat er gekozen is voor conventionele buitenspiegels, en niet voor het Volvo camerasysteem. In tegenstelling tot wat veel chauffeurs denken mag dat wel met ADR, maar daarvoor moeten de camera's dan wel meteen uitgeschakeld worden als de motor uit is. De Volvo FH Aero is ADR-gekeurd en uiteraard uitgevoerd in de opvallend blauw-met-witte kleurstelling van IntVeen. Extra bijzonder is dat de truck volledig in eigen beheer is opgebouwd. De opbouw is op de eigen locatie in Moerdijk gedaan door IntVeen Truckstyling, terwijl het spuitwerk is verzorgd door IntVeen Truck Painting.
Onderhoudscontract
Voor IntVeen is naast de truck de samenwerking met de dealer van groot belang. “Wij werken al vele jaren samen met Volvo Group Truck Center en kunnen lezen en schrijven met elkaar”, zegt directeur/eigenaar Jeffrey in’t Veen. “De service en relatie met de dealer zijn meer dan uitstekend. Als er een probleem is, wordt het opgelost. De nieuwe trucks zijn allemaal uitgerust met een Volvo Gold-servicecontract. Dat betekent dat Volvo Group Truck Center alle onderhoudsbeurten, keuringen en reparaties voor ons doet en dat de conditie van de truck real time gevolgd wordt. Groot voordeel van een onderhoudscontract is dat we niet te maken krijgen met onverwachte hoge kosten voor onderhoud of reparaties.”
One-stop-shop
IntVeen is specialist in tankoplegger- en tankcontainertransport van gevaarlijke en ongevaarlijke stoffen. Kees in ’t Veen startte als eigenrijder in 1987, waar hij de basis legde voor wat nu IntVeen is. In 2021 nam Jeffrey in 't Veen de rol van Algemeen Directeur over van zijn vader. IntVeen heeft nu vestigingen in de Europoort, Moerdijk en Berkel en Rodenrijs. Het wagenpark bestaat uit een vloot van honderd trekkers en driehonderd opleggers. Jeffrey in’t Veen: “Wij bieden onze opdrachtgevers een compleet pakket van services en diensten. We doen verschillende activiteiten zoals opslag, reiniging, opwarmen, reparatie van tankopleggers en transport. Met ons one-stop-shop concept bieden we opdrachtgevers een totaaloplossing.”