Het Europese marktaandeel steeg naar 17,3% in het zware segment en dat is een record. Vorig jaar was dat nog 15,9%. Naast in Nederland en Engeland, waar DAF al langer marktleider was, werd die positie nu ook gehaald in België, Polen, Hongarije en Bulgarije. De Duitse markt wordt al jaren gedomineerd door de twee Duitse merken, maar DAF wist hier het grootste importmerk te worden.
Ook buiten Europa verkocht DAF goed. In totaal werden er 7.500 trucks buiten de EU verkocht in landen als Taiwan, Israël, Colombia, Ecuador en Australië.
Van de in totaal 68.000 gebouwde trucks waren er 56.000 middelzware en zware trucks. Dat waren er maar liefst 7.000 meer dan in 2021. Belangrijkste reden voor dat succes lijkt de introductie van de nieuwe XD, XF, XG en XG+ modellen. De overige 12.000 exemplaren waren van het type LF, 1.000 meer dan in 2021. De LF serie is overigens nog niet vernieuwd, maar alles lijkt er op dat ook dat model het nieuwe familiegezicht van DAF krijgt in de nabije toekomst.