De uitbreiding bestaat onder andere uit 25 MAN TGL bakwagens, voorzien van een grote TM-cabine met een tweede zitrij. Aan comfort en veiligheid is extra aandacht besteed. Zo zijn de auto’s voorzien van een digitale cockpit, verkeersbordherkenning, achteruitrijcamera, voetgangersdetectie, afslaghulp en een bandenspanningscontrolesysteem. Bovendien kregen ze de nieuwe volautomatische MAN PowerMatic versnellingsbak. De bergingstrucks zijn voorzien van een 5-tons Simplex vloer met een bergingslepel, gebouwd door JIGE International in Revigny-sur-Ornain in Frankrijk, dochteronderneming van Miller Industries.
De overige zes vrachtwagens zijn 18-tons TGM-modellen. Deze zijn identiek uitgevoerd, maar beschikken over een lagere TN-slaapcabine. Hiervoor is gekozen vanwege de plaatsing van de kraan achter de cabine. De MAN TGM-trucks zijn door FALKOM BV uit Tiel uitgerust met een MKG HMK 283SHP T-kraan en een Falkom FAS 6-tons vloer met bergingslepel.
"De eerder geleverde serie van 20 MAN-trucks heeft zich in de praktijk uitstekend bewezen.” licht Paul van der Burgt van Van Eijck toe. “Zowel wij als onze chauffeurs zijn zeer tevreden, waardoor MAN opnieuw een logische keuze was voor de uitbreiding van onze vloot. Door veranderde wetgeving was het echter noodzakelijk om de trucks opnieuw te evalueren en samen met MAN Truck & Bus hebben we de beste configuratie gevonden.”