40 Scania V8 trucks voor Hartman en JP. Vis & Zn.

Nieuws
20-11-2020 | Door Iep van der Meer

De Hartman Groep heeft voor Hartman Expeditie en voor J.P. Vis & Zn. een order geplaatst voor niet minder dan 40 Scania V8 trucks, met een optie voor nog eens tien. Het gaat om zowel motorwagens als trekkers met vermogens van 530 en 590 pk. De eerste trucks zullen in het voorjaar van 2021 worden afgeleverd en de laatste voertuigen komen in 2022. Verder investeert Hartman Beheer in tien nieuwe Ekeri koeltrailers met zijdeuren en een vangmuilkoppeling voor LZV toepassingen.

Het gaat in alle gevallen om Scania trucks met de S- cabine, dus met een vlakke vloer. De trucks zijn voorzien van de nieuwe Scania G33CM versnellingsbak die nog sneller, soepeler en intelligenter werkt dan de huidige GRS serie. De trucks zijn voorzien van de nieuwste generatie van de V8 motor met een cilinderinhoud van 16,4 liter met vermogens van 530 en 590 pk. Deze nieuwe generatie loopt volgens Scania nog soepeler dan de huidige V8 door nieuwe technieken en een verfijnde SCR installatie.

De trucks zullen in verschillende configuraties worden afgeleverd, namelijk als 6x2 trekkers met voorloopas en als 6x2 motorwagen met een gestuurde naloopas. Er is gekozen voor de Scania V8 motoren vanwege het intensieve en zware werk waarbij de trucks als LZV worden ingezet in Zweden. Dankzij het grote vermogen zijn volgens Scania zelfs met zestig ton totaalgewicht hoge gemiddelde snelheden te realiseren in combinatie met een gunstig brandstofverbruik. De nieuwe trucks zullen naar behoefte worden ingezet bij Hartman Expeditie en bij J.P. Vis & Zn. De nieuwe Ekeri opleggers worden ingezet bij J.P. Vis & Zn. en dienen net als de nieuwe Scania’s ter vervanging van bestaand materiaal.

Directeur Ronald Hartman koos bewust voor de Scania V8 modellen om zijn chauffeurs extra te motiveren. ,,Wij zijn altijd op zoek naar goede chauffeurs en die wil je een truck kunnen bieden met een hoog comfortniveau. We hebben om die reden gekozen voor de meest luxe uitvoering, compleet met lederen interieurs en een standairco. Wij zien het dan ook als een investering in onze mensen, want in bedrijven als Hartman Expeditie en J.P. Vis & Zn. is de chauffeur de belangrijkste schakel tussen opdrachtgever en klant. Onze chauffeurs zijn onze ambassadeurs en die verdienen goed materiaal. Gemotiveerde chauffeurs presteren beter als ze het beste materieel tot hun beschikking hebben’’ aldus Ronald Hartman. (Op de foto een uiterlijk vergelijkbare Scania van J.P. Vis & Zn.)

Gerelateerde nieuwsberichten

Nieuws
18-08-2020
collagelng_2copy-1400.jpg

Hartman Expeditie test LNG trucks

BIGtruck heeft in nauwe samenwerking met Hartman Expeditie twee LNG trucks getest gedurende ruim een week. Beide trucks…
Nieuws
24-08-2020
JP.Vis_PB_3.jpg

Duurzame Scania Ecocombi's voor J.P. Vis & Zn.

J.P. Vis & Zn. uit Kwintsheul zette tot nu toe Ecocombi's alleen in Zweden in vanwege het gewicht. Voortaan…
Nieuws
18-05-2021
TJO_0840-1400.jpg

Met een Actros met Mirrorcam naar Zweden

Mercedes-Benz was met de Actros met het Mirrorcam systeem de eerste met een truck zonder spiegels. Wij namen zo'n…
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.