Amerongen Transport uit Bunschoten zet een Mercedes-Benz Arocs 8x2 in voor het transport van stenen en sierbestrating. Met name de grote wendbaarheid in combinatie met het hoge laadvermogen was doorslaggevend in de keuze voor de Arocs. Van Amerongen maakte er wat moois van met een fraai gespoten cabine met daklampen, luchthoorns en een Deense lichtbak voor de herkenning.
De Arocs 3740 LENA die Amerongen Transport in gebruik nam is af fabriek geleverd als 8x2/6. De drie gestuurde assen, waarvan de achterste ook hefbaar is, zorgen voor veel wendbaarheid. Dit komt goed van pas bij het leveren van sierbestrating aan particulieren. In woonwijken kan een vrachtwagen snel een trottoir beschadigen bij het manoeuvreren. De Arocs in deze uitvoering heeft een zeer kleine draaicirkel. Bovendien verwezenlijkt de Servotwin besturing met elektronische stuurbekrachtiging ook bij uiterst zware inzet een lichte, precieze besturing. Bij de vierassige Arocs met een voorasbelasting van 9 ton per as behoort de Servotwin besturing tot de standaarduitrusting. Voor extra veiligheid en preciezer manoeuvreren, heeft de Arocs ook een achteruitrijcamera.
Amerongen Transport zet deze nieuwe Arocs in voor de distributie van bouwmaterialen als stenen en sierbestrating aan bedrijven en particulieren. Naast de wendbaarheid in combinatie met het hoge laadvermogen, was ook het brandstofverbruik erg bepalend in de keuze voor de truck. De positieve ervaring met de Actros in het wagenpark, schept veel vertrouwen. De Arocs is geleverd met de ClassicSpace-cabine met 32 cm motortunnel. Hierdoor is de instap voor de chauffeur laag. Achter de cabine is een voor stenen geschikte laadbak met rollerkraan opgebouwd. Naar verwachting gaat de truck ongeveer 65.000 km per jaar rijden.