Deze bijzondere vijf- asser biedt met 34,5 ton maar liefst 15% meer laadvermogen dan conventionele configuraties. Dat betekent dus ook 15% meer opbrengst als er per ton wordt afgerekend. Eén asfalt aannemer betaalt bijvoorbeeld een acht Euro hoger uurtarief, waardoor de terugverdientijd snel te berekenen is. Bovendien geldt voor aannemers dat de stikstof uitstoot ook rond 15% lager ligt.
10x3 aandrijving?
Over de wat merkwaardige type aanduiding 10x3 is Veldhuizen duidelijk: ,,De extra aangedreven as werkt alleen als deze ingeschakeld is. In de praktijk betekent dit dat de truck meestal als 10x2 zal rijden, maar als het nodig is kan de aandrijving van deze as worden ingeschakeld. Daarmee wordt het dan een 10x4, maar omdat dit lang niet altijd nodig is heeft Veldhuizen Trucks gekozen voor de benaming 10x3. Dat zal menigeen op het verkeerde been zetten, maar het valt wel op, en dat was een goede reden voor deze benaming.