Om het voertuig technisch goed uit te kunnen nutten, is gekozen voor een 10 tons vooras, een 11.5T aangedreven as en als laatste een widespread, gestuurde en liftbare 10T sleepas. Het voertuig werd af fabriek geleverd door DAF, waarna hij bij Veldhuizen Trucks omgebouwd werd tot een voertuig met een GVW van 31.5T. Veldhuizen leverde en monteerde luchtvering op de vooras en plaatste tevens de achteras naar achteren om een widespread opstelling te behalen.
De truck is voorzien trekker-truck verklaring met 2 vangmuilen en een zwaartransportverklaring van 72 ton. CCH bouwde het ponton, de kisten en de autolaadkraan op. Gekozen werd voor een HMF4020 voorzien van een totale gieklengte van 21.10 meter. Op die afstand heeft de kraan nog een hijsvermogen van 1130 KG. Ook werd gekozen voor een lier om de inzetmogelijkheden van de kraan verder te vergroten.
Daarnaast is de kraan voorbereid om elektrisch te kunnen draaien. JTST heeft gekozen voor het beste van twee werelden: De kraan beschikt over een normale PTO om net als andere autolaadkranen aangedreven te worden door de dieselmotor. Indien gewenst, kan gekozen worden het accupakket aan te sluiten om volledig elektrisch te kunnen hijsen.
Het bedrijf heeft nu drie autolaadkranen die kunnen draaien op het zelfde accupakket. De 4020, 5020 en de 9520. Als de vraag naar zero emissie draaien groeit wordt er overgegaan tot de aanschaf van meerdere accupaketten van CCH.
Een groot voordeel van de nieuwe generatie van DAF is dat deze trucks niet gebonden zijn aan de oude richtlijnen omtrent voertuiglengte. Dankzij de nieuw ontworpen cabine, mag de combinatielengte groter zijn, waardoor met deze trekker reguliere opleggers vervoerd mogen worden, mits voldaan wordt aan draaicirkel-eisen. Het voertuig betreft een uitbreiding in het bestaande wagenpark van Jos Tolkamp.