De MX15 motor zoals Paccar hem gedoopt heeft is in feite de nieuwe Cummins 15 liter motor. Deze krachtbron levert 660 pk en een koppel van 3260 Nm. Volgens onze bronnen bij DAF is de truck uitsluitend bedoeld voor de Australische markt en komt deze uitvoering niet naar Europa. De reden daarvoor zijn de strenge Europese VECTO regels. Merken die al zo'n zware motor voeren moeten een CO2 verlaging aantonen, met als ijkpunt 2019. Nu zo'n krachtbron presenteren in Europa zou voor DAF betekenen dat ze achteruit gaan in die verplichte VECTO score.
Euro 6
Voor de Australische markt is het extra vermogen ideaal, want ze rijden daar onder zware omstandigheden met lange en zware combinaties. Bovendien is de Cummins krachtbron in dat deel van de wereld een hele bekende motor, waardoor service onderweg eenvoudig is. Voor Europa zou de 660 pk uitvoering ook welkom zijn, met name in Scandinavië. Daar nemen de maximale gewichten toe door de inzet van lange combinaties. Toch lijkt DAF die markt in Europa niet te gaan bedienen, hoewel de Cummins wel degelijk een Euro 6 motor is. Vanaf november volgend jaar wordt die emissienorm namelijk verplicht in Australië en de nieuwe DAF XG+ 660 komt pas volgend jaar op de weg.
Ruime cabine
Met de nieuwe XG+ cabine zal DAF hoge ogen kunnen scoren in Australië, Ze zijn daar wat ruimte gewend, en een merk als Volvo maakte zelfs een verlengde cabine voor de Australische markt. Tot nu toe zag je in Australië DAF trucks vooral in de distributie en met B-Double combinaties maar met 660 pk lijkt ook de toepassing van zo'n DAF als 'prime mover' voor roadtrains mogelijk te worden.