Na ruim 9 maanden bouwen begint de Mercedes Arocs van Bart Schmitz van PFM aardig zijn definitieve vorm te krijgen. En zijn we qua bouwen hiermee in de laatste fase beland. De cabine is verlengd, de laadbak en de kraan zijn opgebouwd zoals jullie in de vorige updates hebben kunnen zien.
Inmiddels is de auto uit de spuitcabine en hebben Marcel en Willeke (MW Designs) weer vakwerk afgeleverd. Na overleg met alle partijen hebben ze ook het spuitwerk van de carrosserie voor handen genomen om tot een hoogwaardig eindproduct te komen. De cabine is ook helemaal in de stijl van PFM en ziet er allemaal super strak en hypermodern uit. In ieder geval geen vaandels of Deense haken.
De maand november staat in het teken van het interieur. De Arocs is overgereden van Barneveld naar Dronten en is klaar om opgebouwd te worden bij Special Interior. De afgelopen maanden hebben de mannen daar al in de losse cabine het grove werk gebouwd en gepast en gemeten en de komende weken gaat alles in definitieve vorm de cabine in. met een heus bed dat verdwijnt in het plafond. Ook hier geen traditioneel interieur met Deense stof, knopen of Melon lights. One of a kind is het codewoord.
December is gepland voor het afbouwen van de complete auto. Het aansluiten, inregelen ,testen en keuren van de kraan. Dat laatste zal in januari gaan plaatsvinden, aldus Bart.
De container die op de auto moet komen komt bij Expandable vandaan en wordt inmiddels bij Van den Oever voorzien van een interieur en voor de audio en visuele middelen. De aanhangwagen ligt vooralsnog op de tekentafel. De lengte is nog een dingetje en er moeten straks wel een personenwagen,een trotter en het liefst nog een 22 kva generator. De mannen van Pacton zijn daar in ieder geval nog druk mee.
Kortom er zit al schot in de zaak van deze bijzondere combinatie maar er is nog genoeg te doen en te volgen. Bekijk de updates op Bart zijn Youtube kanaal
Youtube: ">https://www.youtube.com/channel/UCVmDEHRpZ9VvZDvVe-OWqhQ