Nadat hij ze afgelopen dagen rond de tiende plaats finishten, moesten Pascal de Baar, navigator Wouter de Graaff en monteur Martin Roesink gisteren genoegen nemen met een negentiende plaats.
"Ik baal vreselijk van dat kleine uitstapje ,het begin was heel goed, we haalden al redelijk snel de MAN van Marcel Huigevoort in. We wisten toen dat de snelheid er goed in zat. Na het eerste moeilijke en technische stuk, waar we ons goed thuis voelden, kwam er een gedeelte met veel vlakke stukken en bochten waar je enorm kon driften. Dat is toch iets minder minder mijn terrein. Ik ben daar net niet genoeg rallyrijder voor. In een linker bocht raakten we van het parcours. Door de volle tank van 850 liter hadden we veel druk op de achterkant. De kont was behoorlijk zwaar, daardoor schoof de achterkant weg, maar we hadden geluk dat we de truck in bedwang konden houden. Het stuur stond krom en toen we wegreden roken we olie. We besloten direct om te stoppen. Het is beter om iets te repareren dan later zonder olie stil te staan. Zeker nu we alleen zijn kunnen we wat dat betreft geen enkel risico lopen. We hebben alles nagekeken en konden gelukkig niets vinden. Het oponthoud heeft ons al met al vier à vijf minuten gekost."
In het algemeen klassement staat de Mammoet-Renault nog steeds op de negende plaats, op zo'n 40 minuten achter Ton van Genugten op de achtste positie en 1 uur, 6 minuten en 5 seconden achter koploper Hans Stacey. Naar voren is er dus niet heel veel perspectief, maar direct achter De Baar staan Maurik van den Heuvel (Scania), Dmitry Sotnikov (Kamaz) en Pep Vila Roca (Iveco) binnen een paar minuten in het algemeen klassement. De mannen moeten dus stevig door blijven trappen om in de top 10 te blijven.