Voor het transport werden speciale opleggers besteld waar steeds één exemplaar op past. Dat betekent dus 900 ritten vanuit Tsjechië naar België in de komende twee jaar. Natuurlijk rijden de trucks niet leeg naar Tsjechië. Er wordt allerlei voorkomende lading meegenomen naar dat land, maar ook de cabines worden meegenomen vanuit Westerlo als opvracht.
Voor de CF Military modellen werkt DAF nauw samen met het gerenommeerde TATRA Trucks in Tsjechië. Dat resulteert in een uniek chassis-concept met een eersteklas aandrijflijn en een centrale, dragende buis waaraan een onafhankelijke wielophanging wordt gemonteerd. Dit geeft de CF Military ongeëvenaarde off-road-capaciteiten en een uitzonderlijk rijcomfort, zelfs in de meest uitdagende terreinen. De bergingsvoertuigen die nu door de Belgische Defensie zijn besteld, worden aangedreven de 12,9 liter PACCAR MX-13 motor met een vermogen van 340 kW/460 pk.
De geavanceerde gepantserde cabines worden geleverd door TATRA DEFENCE VEHICLES, waarbij gebruik wordt gemaakt van componenten van de cabines van de DAF CF-serie, die in België geproduceerd worden. Naast een eerste order voor 879 4x4 en 8x8 trucks werden er later ook 9 8x8 trekkers besteld.