De zware vierde etappe, door duinen op grote hoogte, werd weer eens een ouderwetse Kamaz-Iveco strijd. Uiteindelijk was het Gerard de Rooy die aan het langste eind trok, op de voet gevolgd door drie Russische trucks. Ook de rest van de Iveco's deed goed mee, alle vier zijn in de top 10 beland.
Pascal de Baar kon voor eigen kansen rijden en was de tweede Nederlander, op de zesde plek. Maar misschien wel de grootste prestatie van de dag werd geleverd door Martin van den Brink. Hij starte als allerlaatste, twee uren na de kop van het veld. Via een kapotgereden special en langs dik 25 trucks die hij in heeft gehaald wist hij toch nog een 14e tijd neer te zetten op 'slechts' 42 minuten achter De Rooy.
Maar dat was slechts bijzaak. ,,We moesten de finish halen en hopen dat we niet te veel schade veroorzaakten. Ik ben heel blij dat we er zijn. Mario Kress en zijn mannen hebben nu tijd genoeg om de truck weer fris aan de start te brengen. Morgen is er weer een nieuwe ronde.´´, aldus Martin. De technische tegenslag in de derde rit heeft het algemeen klassement voor Van den Brink echter wel totaal verpest. De trotse koploper van het truck-klassement na de tweede etappe staat 41e met een achterstand van 17 uur 48 minuten en 10 seconden. Maar dat de mannen van Mammoet toch nog in de race zijn maakt veel goed.
Jos Smink ging opvallend goed met zijn Ginaf zoals een heet mes door de boter gaat, ging zijn Ginaf door de duinen, wat werd beloond met een vijftiende plek. De EVM-mannen belandden net buiten de top tien in de etappe. Stacey en Versluis staan in het algemeen klassement op slechts 15 seconden van elkaar. het lijkt er op dat ze momenteel vooral op heelhouden rijden. Als ze de rally winnen zal het door hun lange adem zijn.