“De chauffeurs op deze trucks zijn de hele week van huis, vandaar dat we gekozen hebben voor de ruime GX cabine. Met zeer luxe stoelen, een draaibare bijrijdersstoel, standairco en een magnetron ontbreekt het de chauffeurs aan niks” vertelt Wouter Langendijk, Directeur van BUKO Transport.
Lage laadvloer
De 6x2 trucks zijn voorzien van een Palfinger, 53 ton/meter autolaadkraan. De 8x2 is uitgerust met een 78 ton/meter Palfinger, met een 13 tons afstempeling aan de voorzijde. De trucks werden opgebouwd door Rijkhoff in Wormerveer. “De twee 6x2 trucks worden voornamelijk ingezet voor het transport van kantoorunits door heel Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. Voor dat transport is een lage laadvloer belangrijk. Dankzij een optimale configuratie en een speciale laadbak is de laadvloer hoogte slechts 104 centimeter", zegt Langendijk.
BUKO Infrasupport
De MAN TGX 8x2 wordt voornamelijk ingezet voor het transport van tijdelijke verkeerslichtinstallaties voor onder meer BUKO Infrasupport en tijdelijke kantoorunits. De truck wordt ingezet in combinatie met een uitschuifbare aanhangwagen. Dankzij de zwaardere autolaadkraan heeft deze een groter bereik, bijvoorbeeld om de aanhangwagen te lossen of laden. Ingeschoven is de combinatie precies 18,75 meter, waardoor een multifunctioneel geheel ontstaat. Met drie gestuurde assen is het bovendien een erg wendbaar voertuig.
AI Camera’s
BUKO Transport heeft een volledige MAN vloot van 90 voertuigen. De trucks zijn geleverd en worden onderhouden door BTS in de vestiging op het BUKO terrein in Beverwijk. BUKO Transport is actief in de bouw en infrastructuur. Het bedrijf is samen met WVT bezig met het ontwikkelen van een AI- achteruitrijcamera voor optimale veiligheid in het asfalttransport. “Dat systeem vormt een uitbreiding van de MAN veiligheidssystemen, maar dan aan de achterzijde. Veiligheid heeft onze prioriteit en met name in het asfaltvervoer denken wij met deze technologie een belangrijke bijdrage te kunnen leveren", aldus Wouter Langendijk.