Duel tussen LNG en Diesel Volvo's op de Brenner

Nieuws
13-09-2018 | Door Iep van der Meer

LNG wordt gezien als het meest haalbare alternatief voor diesel, althans op dit moment. Inmiddels zijn er al drie merken die een krachtige LNG truck met een ruimte cabine en een automatische transmissie aanbieden. Volvo ging in op onze uitdaging: Kan zo'n LNG truck met 40 ton de Brennerpas aan?

Met twee Volvo FH460 trekkers met identieke, beladen trailers reden we vanuit München via de Brennerpas naar Bolzano. Het verschil tussen de beide trucks is de brandstof. De ene was een dieselgestookte FH terwijl de andere voorzien was van het nieuwste LNG systeem van Volvo. Dat is een heel bijzonder systeem wat gebruik maakt van dieseltechniek, dus zonder bougies of een ontstekingssysteem. Het resultaat daarvan is dat zo'n LNG Volvo klinkt als een diesel en rijdt als een diesel, maar dan wel een enorm stuk zuiniger en schoner! In BIGtruck nummer negen lees je er alles over. ">Klik hier voor de link!

Meer op Transport&Milieu.nl

Gerelateerde nieuwsberichten

Nieuws
31-10-2019
Brenner_Duitse_kant_LR.jpg

Italië bouwt controlecentrum voor trucks bij Brenner

Italië wil nabij de Brenner grensovergang een ‘controlecentrum’ inrichten voor binnenkomende trucks…
Nieuws
13-04-2021
Brenner-MarcoZLR.jpg

Dertien kilometer spookrijden richting Brennerpas

Afgelopen zaterdag spotten weggebruikers die op de Italiaanse A22 richting de Brennerpas reden, een vrachtwagen…
Nieuws
27-05-2020
Roelofs_Scania-1-pers-2020.jpg

Lage Scania 500S voor werk op Italië

Roelofs Int. Transport B.V. uit Wijchen, groupage-specialist op Italië met onder andere een wekelijkse lijndienst…
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.