Op Lopik zagen we deze bijzondere Scania Torpedo. Je houd ervan of je vind het afschuwelijk, feit is wel dit is iets bijzonders! De Deen Poul Willy Andresen had al 2 bijzondere torpedo`s; een Scania L111 en een T164. Allebei in het Candyrood gespoten en vol met airbushes die allebeij iets met het verleden over Scania te maken hebben.
Zo`n 2 jaar geleden kocht hij een Scania T143m400 uit 1990 met plat dak. Het neusje had dienst gedaan bij de Deense Marine en de 4x2 trekker was voorzien van een laad en loskraan. Het chassis werd verlengt en voorzien van een boogie-as. En ook het dak werd verhoogd. Ook kocht Poul een Scania V8 blok dat afkomstig was uit een generator uit een ziekenhuis. Het noodstroomaggregaat had weinig uren gedraaid en hetzelfde blok werd destijds gemonteerd in de 140 modellen. Echt de eerste V8-en dus. Poul liep al langer met het idee om dat blok op de schotel achterop te monteren en bij dit project werd dat dan ook gerealiseerd. En het thema was geboren'The History of the V8" Het V8 blok kan hij overigens met een afstandsbediening starten en gasgeven. En bovendien fluit dit blok zo lekker!
De auto is verder opgebouwd met onderdelen van wat latere modellen. Zo zien we een Streamline zonneklep van de laatste generatie ,R-serie spiegels en spatborden en achterlichten van de laatste reeks. Het interieur is net zo bijzonder als de buitenkant. Binnenin tellen we 2 V8blokken... Eentje komt rechtstreeks uit de hemel donderen terwijl de tweede dienst doet als tafel. De stoelen zitten op een draaiplateu en de losse zitjes hebben de vorm van een zuiger. En in plaats van de traditionele knopen zien we het V8logo terug komen. Autopolstring uit Padborg zorgde voor de aankleding van dit bijzondere interieur.
Ook deze T143 met 400 pk werd door Dansk special lackeri in de bekende rode kleur gespoten en voorzien van de vele V8 airbrushes. Voorop werd een bullabar gemaakt en voor de neus zit een verchroomde radiatorvin. en de staande uitlaten en de bekisting op de auto is allemaal eigen fabrikaat. Al met al een hoop details die deze trekker wel bijzonder maken.