Nieuws
17-12-2021 | Door Tim de Jong

De brug in Friese Kootstertille, gebouwd in 1940, heeft diverse zwakke plekken in de beide betonnen brugdelen waardoor er een afsluiting geldt voor zwaar verkeer. De brug is tot nader order verboden voor voertuigen van meer dan 40 ton. Als het zwaarder wordt, rest er niets anders dan omrijden en dat kan nog wel even duren ook. Een nieuwe brug is namelijk niet voorzien voor 2027 zoals het er nu naar uit ziet, en dat betekent dus omrijden.

Toen er half november er 24 brugliggers, bestemd voor de Roggebotsluis in Kampen op transport moesten werd dat omrijden nog erger. De brug is met een lading van netto 145 ton geen optie, maar  ook de lengte van 55 meter vormde een ware uitdaging. Die 55 meter is de lengte van de betonnen balken, de hele combinatielengte bedraagt zelfs een kleine 70 meter!

" target="_blank" rel="noopener noreferrer">Klik hier voor het hele verhaal!

Gerelateerde nieuwsberichten

Nieuws
18-05-2025
Iris Pelle-2-1400

Iris rijdt dubbelbemand met Joep

Iris Pelle rijdt dubbelbemand met haar hondje Joep. Dat doen ze met een Scania R450 Topline. Een truck die al ruim 1,2…
Nieuws
16-05-2025
Scania 770 S 14x4 MPG crane (1)

Scania 770S met 450 Ton/Meter kraan

Het wordt steeds gekker met truck- gemonteerde kranen, want een autolaadkraan kun je dit niet meer noemen. Het Deense…
Nieuws
16-05-2025
DAF XG+ Kings Danmark (5)

The Kings Transport kiest DAF

The Kings Transport, kortweg TKT uit het Deense Lejre heeft een nieuwe DAF XG+ laten opbouwen door Lavmands A/S. 
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.