Nieuws
17-12-2021 | Door Tim de Jong

De brug in Friese Kootstertille, gebouwd in 1940, heeft diverse zwakke plekken in de beide betonnen brugdelen waardoor er een afsluiting geldt voor zwaar verkeer. De brug is tot nader order verboden voor voertuigen van meer dan 40 ton. Als het zwaarder wordt, rest er niets anders dan omrijden en dat kan nog wel even duren ook. Een nieuwe brug is namelijk niet voorzien voor 2027 zoals het er nu naar uit ziet, en dat betekent dus omrijden.

Toen er half november er 24 brugliggers, bestemd voor de Roggebotsluis in Kampen op transport moesten werd dat omrijden nog erger. De brug is met een lading van netto 145 ton geen optie, maar  ook de lengte van 55 meter vormde een ware uitdaging. Die 55 meter is de lengte van de betonnen balken, de hele combinatielengte bedraagt zelfs een kleine 70 meter!

" target="_blank" rel="noopener noreferrer">Klik hier voor het hele verhaal!

Gerelateerde nieuwsberichten

Nieuws
14-09-2016
Noot1.jpg

Nieuw Nooteboom setje voor Brouwer

De omschrijving 'setje' lijkt de stoere Nooteboom combinatie ernstig tekort te doen maar voor de mannen van Brouwer…
Nieuws
21-11-2016
Jongsma1.jpg

Jan Jongsma vervoert ramptrein

De vorige week van de rails geraakte Ariva trein bij Winsum is inmiddels geborgen en veilig naar Zuidbroek vervoerd door…
Nieuws
01-02-2018
27545615_1595278340526700_7783047275989511391_n.jpg

Zwaartransport tegen de lamp

Vaak ben je te bang zullen ze gedacht hebben bij dit transportbedrijf toen ze dit vrachtje de binnenstad van Scheveningen…
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.