Nieuws
17-12-2021 | Door Tim de Jong

De brug in Friese Kootstertille, gebouwd in 1940, heeft diverse zwakke plekken in de beide betonnen brugdelen waardoor er een afsluiting geldt voor zwaar verkeer. De brug is tot nader order verboden voor voertuigen van meer dan 40 ton. Als het zwaarder wordt, rest er niets anders dan omrijden en dat kan nog wel even duren ook. Een nieuwe brug is namelijk niet voorzien voor 2027 zoals het er nu naar uit ziet, en dat betekent dus omrijden.

Toen er half november er 24 brugliggers, bestemd voor de Roggebotsluis in Kampen op transport moesten werd dat omrijden nog erger. De brug is met een lading van netto 145 ton geen optie, maar  ook de lengte van 55 meter vormde een ware uitdaging. Die 55 meter is de lengte van de betonnen balken, de hele combinatielengte bedraagt zelfs een kleine 70 meter!

" target="_blank" rel="noopener noreferrer">Klik hier voor het hele verhaal!

Gerelateerde nieuwsberichten

Nieuws
03-07-2025
Opijnen1 (960 x 640)

Van Opijnen overgenomen door Thomassen

Wederom een flinke overname: Van Opijnen uit Deventer wordt overgenomen door de Thomassen Groep.
Nieuws
03-07-2025
TRATON_FamilyPortrait_CMD_4K_3zu2 (960 x 640)

Traton voegt zijn merken meer samen

Eén afdeling gaat de R&D doen voor Scania, MAN, International en Volkswagen samen.
Nieuws
03-07-2025
Elektrische DAF AB Noppert

DAF XF electric voor AB Texel / Noppert Beton

AB Texel Special Transport zet een DAF XF electric 350 in voor klant Noppert Beton in het Friese Eastermar.…
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.