Met het steeds belangrijker worden van de Vecto-score krijgt het verbruik veel aandacht. Niet alleen bij diesels maar ook bij elektrische vrachtwagens maakt een lage luchtweerstand veel verschil. Volvo doet hierin al goede zaken, maar het kan altijd beter. Vandaar dat er drie veranderingen komen voor de FH en de FH Aero, die de aerodynamica verder verbeteren en daardoor het verbruik verlagen.
De zijfenders achter de cabine zijn met 5 centimeter verlengd, waardoor het gat tussen trekker en trailer verkleind is. Hiervoor zorgen ook aangepaste chassis-skirts. Deze sluiten goed aan op de zijfenders en dichten het gat onder de trailer. Het extra rubber zorgt dat wind niet gaat wervelen tussen de trekker en de trailer. Overigens zorgen deze rubber flaps er tevens voor dat alle schotelvet keurig onder je trailer wordt afgeschraapt, zo bleek tijdens onze test.
Naast de voorruit heeft Volvo bovendien een soort ribbels gemaakt. Deze zogenaamde luchtstroomstabilisatoren regelen hoe de lucht om de cabine stroomt. Ze zijn maar klein, maar ze maken een groot verschil. Volgens Volvo kunnen de aanpassingen leiden tot een totale besparing van 2 procent in het verbruik. De Volvo FM krijgt de stabilisatoren niet, maar wel het extra rubber.