In Lyon wordt momenteel de vakbeurs Solutrans georganiseerd. Eén van onze BIGtruck fans is daar voor zijn werk en hij stuurde ons deze foto's van een nieuwe Scania torpedo. De Franse carrosseriebouwer Brevet ging wat minder ver dan Vlastuin door een neus van het vorige model te verbouwen.
Als uitgangspunt nam ook Brevet de hoge S- cabine. Dat is ook een logische keuze aangezien die al een vlakke vloer heeft. Toch zou een R- cabine waarschijnlijk wat minder pompeus overkomen, maar dat is een kwestie van smaak. De panelen onder de cabine werden verlengd en dat verdient geen schoonheidsprijs zo op het eerste gezicht.
De motorkap is afkomstig van een vorige generatie, en dan wel van een 4- serie torpedo. Dat betekent nogal wat, want om de 580 pk sterke V8 in dat nieuwe chassis af te kunnen dekken moest daar heel veel aan gewijzigd worden. Zo is de ophanging breder doordat het chassis breder is. Ook is de nieuwe cabine aan de voorzijde nogal wat breder dan de oude modellen. Toch is Brevet er in geslaagd de neus er keurig op aan te passen. Hij koos er voor om de nieuwe grille in de motorkap te bouwen en ook dat ziet er goed uit.
Afgezien van een paar afwerking details vinden wij dit beslist geen lelijke truck, en we zijn benieuwd of we meer van deze Franse conversie gaan horen in de toekomst. Duidelijk is wel dat Vlastuin concurrentie heeft gekregen uit onverwachte hoek. ">Klik hier voor het verhaal over de Vlastuin S730T en laat ons op Facebook weten wat jij de mooiste vind.