Nieuws
23-10-2024 | Door Maarten van der Westen

Gisteren nam de Tweede Kamer een voorstel aan om de invoering van de zero-emissiezones in binnensteden uit te stellen tot 2029. Waar het nieuwe kabinet ondernemers duidelijkheid had beloofd, doet men precies het tegenovergestelde. Veertien gemeenten zijn er klaar mee: zij voeren de ZE-zone gewoon in.

Belangenorganisaties in transport en logistiek, gemeenten en milieuorganisaties: iedereen verbaast zich over de dwalingen van het nieuwe kabinet. "Tien jaar geleden is al begonnen met de voorbereiding van zero-emissiezones. Het kan niet zo zijn dat de invoering twee maanden voor de ingangsdatum wordt vertraagd omdat een nieuwe coalitie er anders over denkt", zegt Frits van Bruggen van de RAI-vereniging.

De beslissing om de ZE-zones in te voeren, ligt uiteindelijk bij de gemeenten. Veertien gemeenten gaan dan ook gewoon door met de invoering, ondanks wat Den Haag besluit. Zij hekelen het beleid van het kabinet van VVD, PVV, NSC en BBB om het scheppen van eindeloze onduidelijkheid voor ondernemers.

Lees meer over dit onderwerp op www.transportenmilieu.nl

Transport en Milieu

Gerelateerde nieuwsberichten

Nieuws
06-10-2024
Volvo_FE_Elctric_distributie_LR.jpg

Kabinet geeft weerstand zero-emissiezones op

Het kabinet gaat toch akkoord met de invoering van ZE-zones
Nieuws
23-03-2023
230315-w-s-5768

Breytner en HN Post verder in Zero Emissie transport

In 2021 startten Breytner/H.N. Post & Zonen en Struyk Verwo Infra een pilot met de allereerste…
Nieuws
08-12-2021
Euser_elektrische_DAF_BIGtruck.jpg

Elektrische DAF CF voor Euser Barendrecht

Steeds vaker zien we elektrische trucks in het straatbeeld, met name in de distributie. Euser Transport uit Barendrecht…
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.