Na een hele spannende strijd tussen Gerard de Rooy en Peter Versluis was het de Iveco-rijder die nipt won. Op een rit van bijna 4 uur was het verschil slechts 37 seconden. Hans Stacey completeerde het compleet Nederlandse podium, op 1 minuut en 18 seconden achter zijn neef.
Kamaz komt inmiddels ook wat dichter bij de top, de trucks schijnen problemen met de remmen te hebben. Beste Rus was vandaag Nikolaev, hij haalde met een achterstand van 3:32 de vijfde plaats, achter de Argentijnse Iveco-debutant Villagra. Ton van Genugten verloor in het begin direct een aantal minuten omdat hij op Gerard de Rooy, die achter hem startte, moest wachten. Hij is nu op 6:08 achterstand binnen gekomen, wat hem een tiende plaats op heeft geleverd. Als je de vier minuten die hij gewacht heeft daar van af trekt, had hij op een vijfde plek gestaan. Je hebt er niks aan, maar het laat wel zien waar deze transportondernemer toe in staat is.
De pechvogel van de dag is Jan Lammers. Er is een onderdeel kapot gegaan, waardoor de remmen en stuurbekrachtiging niet meer werken. Er is tevergeefs geprobeerd het te repareren, omdat het te gevaarlijk is om op deze manier door te gaan is besloten te stoppen.
'Onze' Pascal de Baar deed het weer meer dan prima en kon de hele dag vlak achter de top 10 blijven. Uiteindelijk werd de sympathieke Renault-rijder veertiende op 14 minuten en 8 seconden achter De Rooy. De conversie van wegenwachter naar topcoureur lijkt goed te zijn gegaan!
Ook direct achter De Baar twee Nederlanders, Maurik van den Heuvel met zijn Scania neusje en Gert Huzink met de Tatra. Deze zullen vandaag ook niet ontevreden over hun prestaties zijn. Vooral Huzink valt positief op, hij was zelfs nog drie minuten sneller dan de andere Tatra Phoenix die meedoet, bestuurd door de Tsjechisch Buggyra-coureur Jaroslav Valtr.
Op het moment van schrijven zijn alleen nog Kornelis Offringa en Paul Round onderweg van de Nederlanders, twee trouwe wegenwachter binnen de rally. Het lijkt wellicht raar dat we de Brit Paul Round onder de Nederlanders rekenen, maar in de praktijk rijdt de Nederlander Arjan Arendse de meeste kilometers op snelheid met de MAN met startnummer 553.