Het jaar 2024 was moeilijk voor vrachtwagenfabrikanten. In Europa namen de verkopen af. In Nederland ging het echter aanzienlijk beter, onder invloed van de ingevoerde zero-emissiezones. Voor DAF was het een prima jaar. Het marktaandeel daalde licht naar 28,1%, maar daarmee bleef het merk marktleider, voor Volvo en Scania. In zowel Nederland als Groot-Brittannië staat DAF nog steeds hoog bovenaan: hier is meer dan een kwart van de vrachtwagens afkomstig van het Eindhovense merk. In Duitsland en Frankrijk was DAF het grootste importmerk, dus na de vrachtwagens die in die landen zelf geproduceerd worden.
Groei buiten Europa
In Brazilië produceerde DAF een recordaantal van 10.700 trucks, goed voor 9,9% marktaandeel. Ook in landen als Turkije, Jordanië en Nieuw Zeeland noteerde DAF mooie groeicijfers.
Ook op andere vlakken had DAF een succesvol jaar. Op de IAA in Hannover presenteerde het de verbeterde aandrijflijn. Deze belooft een verbetering van het brandstofverbruik van nog eens 3%. DAF profiteert ook nog altijd van de grote XG-cabine: tot nu toe evenaart geen enkel merk de ruimte in de aerodynamische cabine. Dit leverde DAF in Europa ook meerdere prijzen op. Vorig jaar kon DAF ook de eerste serie van zijn elektrische vrachtwagens afleveren. Voor dit jaar is de langverwachte serieproductie gepland.