Nijhof-Wassink, specialist in bulktransport met vestigingen in Nederland, België, Duitsland, Polen en Hongarije, heeft onlangs honderd nieuwe Volvo-trucks besteld. De levering omvat onder andere nieuwe FH- en FM-modellen, maar ook het huidige model FH maakt deel uit van de order. De trucks worden in 2021 afgeleverd door de Nijwa Groep.
Nijwa Groep en Nijhof-Wassink behoren tot dezelfde familie-holding, waardoor Nijhof-Wassink al jaren Volvo-klant is. De Volvo FH-trucks zijn voorzien van I-Save met Turbo Compound-motor die 300 Nm meer trekkracht biedt dan het vorige model. “We rijden al met enkele I-Save- en LNG-modellen en hebben kunnen ondervinden dat onze CO2-footprint verder omlaag gaat zonder concessies te doen aan onze dienstverlening. Zo werken we aan een verdere verduurzaming van ons bedrijf”, geeft Bertil Bouwhuis van Nijhof-Wassink aan.
Chauffeurscomfort
“Wij kennen de Volvo FH al jaren als een chauffeursvriendelijke truck. In het nieuwe model is dit door het volledig digitale dashboard alleen nog maar verder verbeterd. Ook de nieuwe Volvo FM is er qua chauffeurscomfort op vooruitgegaan. Zo biedt de nieuwe cabine een extra kubieke meter ruimte en meer licht door het nieuwe dakluik. Ook kan de chauffeur een betere zitpositie vinden doordat het stuur nu meervoudig verstelbaar is. Onze mensen vormen het hart van Nijhof-Wassink en daar willen wij extra goed voor zorgen”, verklaart Bertil Bouwhuis, Managing Director Chemical Logistics bij Nijhof-Wassink.
Veiligheid
“We zullen er alles aan doen om onze chauffeurs hun werk prettig en veilig te kunnen laten doen. Dit is niet alleen belangrijk voor de veiligheid van onze eigen chauffeurs, maar ook voor de omgeving onderweg en op en rond onze laad- en loslocaties. Onze trucks hebben een hoog standaard niveau op gebied van comfort en veiligheid. Zo lossen onze chauffeurs van onze divisie Feed Logistics op boerenerven. Ze moeten daar manoeuvreren op een beperkte ruimte. Een goed overzicht vanuit de cabine is daarom heel belangrijk. Met de nieuwe Volvo FM is het zichtveld met 10% verbeterd ten opzichte van het vorige model. Bovendien geven de dodehoekcamera en de achteruitrijcamera extra zicht. Dit zorgt voor een een veiligere werkomgeving voor onze mensen en voor alles en iedereen rondom de truck”, zegt Martin Schoemaker van Nijhof-Wassink.