IVECO met nieuw stroomlijn neusje

Nieuws
16-04-2024 | Door Iep van der Meer

Alle truckfabrikanten werken aan een gestroomlijnd front, waarmee de cabine voldoet aan de nieuwste Europese wetgeving. Dat zorgt voor een lagere Vecto waarde, wat resulteert in een lager Maut tarief, maar het bespaart ook brandstof.

Het derde argument is dat zo'n truck langer mag zijn. Je kunt dus de cabine verlengen, maar bij dit voertuig wordt die extra lengte gebruikt om waterstoftanks achter de cabine te kunnen plaatsen. Jazeker, dit is de Iveco Fuel Cell truck, een elektrisch voertuig wat zijn energie niet uit accu's maar uit waterstof haalt.

Toch zou het ons niks verbazen als dit gestroomlijnde frontje ook op de diesel versie leverbaar wordt, al was het maar vanwege de genoemde voordelen.

Gerelateerde nieuwsberichten

Nieuws
08-03-2023
Arnold Mellema (2)

Iveco S-Way voor Arnold Mellema

Arnold Mellema Transport BV uit Drachten heeft een nieuwe Iveco S-Way 4x2 trekker in gebruik genomen. De Iveco is af fabriek…
Nieuws
22-06-2023
Stutvoet (7)-1400

Drie Iveco trucks voor Stutvoet

Familiebedrijf Stutvoet in Oude Pekela heeft drie nieuwe Iveco S-way 530 4x2 trekkers besteld bij dealer Cornelis Bedrijfsauto’s.…
Nieuws
11-10-2023
Kam link 1-1400

Iveco X-Way voor Kam Staalhandel

Kam Staalhandel in Dordrecht werkt al decennia met Iveco’s betrouwbare BE-trekkers. De uit te voeren transporten worden…