IVECO met nieuw stroomlijn neusje

Nieuws
16-04-2024 | Door Iep van der Meer

Alle truckfabrikanten werken aan een gestroomlijnd front, waarmee de cabine voldoet aan de nieuwste Europese wetgeving. Dat zorgt voor een lagere Vecto waarde, wat resulteert in een lager Maut tarief, maar het bespaart ook brandstof.

Het derde argument is dat zo'n truck langer mag zijn. Je kunt dus de cabine verlengen, maar bij dit voertuig wordt die extra lengte gebruikt om waterstoftanks achter de cabine te kunnen plaatsen. Jazeker, dit is de Iveco Fuel Cell truck, een elektrisch voertuig wat zijn energie niet uit accu's maar uit waterstof haalt.

Toch zou het ons niks verbazen als dit gestroomlijnde frontje ook op de diesel versie leverbaar wordt, al was het maar vanwege de genoemde voordelen.

Gerelateerde nieuwsberichten

Nieuws
17-11-2023
IVECO-Metallica

Iveco in zee met Metallica

Iveco heeft een samenwerking aangekondigd met Metallica. Tijdens de lancering van de nieuwe generatie trucks voor 2024 werd…
Nieuws
28-11-2023
IVECO S-WAY_Vice Versa-1400

22 IVECO trucks voor Vice Versa

Bij Vice Versa Koel & Vries Logistiek in Oss maken 22 Iveco S-Way trekkers hun opwachting. Het gaat om de derde generatie…
Nieuws
07-12-2023
Oliehandel Kreuze (2)-1400

Iveco S-Way voor Oliehandel Kreuze

Oliehandel Kreuze uit Steenwijk heeft een nieuwe Iveco S-Way AD260S34Y/PS tankwagen in gebruik genomen. Deze type benaming…
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.