IVECO met nieuw stroomlijn neusje

Nieuws
16-04-2024 | Door Iep van der Meer

Alle truckfabrikanten werken aan een gestroomlijnd front, waarmee de cabine voldoet aan de nieuwste Europese wetgeving. Dat zorgt voor een lagere Vecto waarde, wat resulteert in een lager Maut tarief, maar het bespaart ook brandstof.

Het derde argument is dat zo'n truck langer mag zijn. Je kunt dus de cabine verlengen, maar bij dit voertuig wordt die extra lengte gebruikt om waterstoftanks achter de cabine te kunnen plaatsen. Jazeker, dit is de Iveco Fuel Cell truck, een elektrisch voertuig wat zijn energie niet uit accu's maar uit waterstof haalt.

Toch zou het ons niks verbazen als dit gestroomlijnde frontje ook op de diesel versie leverbaar wordt, al was het maar vanwege de genoemde voordelen.

Gerelateerde nieuwsberichten

Nieuws
11-06-2025
DAF XG+ Luca Di Marco (2)

DAF XG+ voor Luca Di Marco

De DAF XG+ werd opgebouwd door Vlastuin Truckopbouw en het resultaat mag gezien worden!
Nieuws
11-06-2025
Volvo Trucks introduceert Safety Zones (3) (960 x 720)

Nooit meer te hard rijden in een Volvo

Volvo Safety Zones stelt een maximumsnelheid voor een bepaald gebied. Veilig, zegt Volvo. Risico, zeggen wij.
Nieuws
10-06-2025
Japan Fuso Super Great (960 x 540)

Fuso en Hino fuseren

De twee Japanse vrachtwagenmerken Fuso en Hino gaan samen, ondanks dat de één van Daimler is en de ander van Toyota.
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.