Met de nieuwe Iveco S-Way trekker van Aarnink en Ooms uit Emmeloord is Nederland weer een fraaie nieuwe Iveco rijker geworden. De knalgele 6x2 trekker wordt voornamelijk in de agrarische sector ingezet.
Aarnink en Ooms is een loon- transportbedrijf in Emmeloord. Het bedrijf is gestart nadat de twee ZZP' ontdekte dat ze door hun beide verschillende disciplines te combineren een totaal product konden leveren aan hun klanten. Dit bleek goed te werken. Na verschillende overnames is het bedrijf snel gegroeid tot het mooie bedrijf wat het nu is. Aarnink en Ooms is voornamelijk actief met loonwerk en de verkoop van mest. Daarnaast is Aarnink en Ooms ook actief in het transport, voornamelijk agrarisch. Ze hebben door de transport activiteiten inmiddels een behoorlijk wagenpark om hun klanten te bedienen. En het einde is nog zeker niet in zicht.
New Holland
Als agrarisch bedrijf heeft Aarnink en Ooms ook verschillende landbouwvoertuigen, er zijn vooral veel New Holland voertuigen bij Aarnink en Ooms. New Holland is onderdeel van de CNH group, waar Iveco ook onderdeel van is. Reden genoeg voor Aarnink en Ooms om voor een nieuwe vrachtwagen, Iveco te overwegen. Na een week met een demo gereden te hebben, was de chauffeur enthousiast. Ook de directie was tevreden over de performance en daarmee was de eerste order een feit.
480 pk Cursor 11
Met zijn 480pk sterke Cursor 11 motor is de nieuwe S-way van Aarnink en Ooms relatief licht en beschikt hij over meer dan genoeg vermogen voor de zware vrachten. Omdat de truck voor veel verschillende werkzaamheden kan worden ingezet, is er gekozen voor een hefbare, gestuurde voorloopas. Daarnaast is de trekker voorzien van een hydrauliekset die specifiek geschikt voor een oplegger met een walkingfloor. Deze compacte TK set neemt weinig ruimte in, en past daardoor mooi aan het chassis.
Alcoa Durabright
Met de felle gele kleur en de zwarte accenten is het opvallende verschijning geworden die naadloos tussen de andere voertuigen past. Ook de Alcoa Durabright-velgen zorgen voor een mooie uitstraling, daarnaast zijn deze ook lichter dan stalen velgen wat zorgt voor meer laadvermogen. Dankzij verstralers en werklampen kan de chauffeur ook 's nachts goed te werk in de polder.