Wind Transport BV heeft een vloot van ruim 20 trekkende eenheden, die worden ingezet voor het transport met moving floors en schuifzeil opleggers. Het merk Iveco is nieuw in de vloot, en wij spraken met Jaap Wind en zijn zus Joke, die de leiding hebben binnen het bedrijf. ,,Eén van onze charters ging na een demorit over op een nieuwe Iveco S-Way, en daarmee was onze interesse voor deze truck gewekt. We vonden het meteen een mooie auto en onze charter is er bijzonder tevreden over.’’ Er werd contact gezocht met dealer Cornelis Bedrijfsauto’s, en dat leidde tot de aanschaf van de nieuwe Iveco S-Way.
Wind style
De truck werd geheel in ‘Wind style’ opgebouwd, met een fraaie combikist met daarin de hydrauliek installatie voor de moving floor opleggers. Donk Carrosserie in Emmen verzorgde de opbouw van de kist en de hydrauliek, net als de dichte zijskirt aan de rechterkant met daarin een opstaptrede.
Strakke truck
In de blauw- metallic Wind kleuren ziet de trekker er bijzonder goed uit. De, in kleur meegespoten zonneklep met daar boven de stoere lichtbak met extra verlichting en de in twee kleuren gespoten voorbumper staat er een bijzonder fraaie trekker. Op de hoeken van de cabine werden windkappen geplaatst die fraai met de vorm van de cabine mee lopen. Alles bij elkaar staat er een strakke truck voor de deur in Mussel.
Luxe interieur
Ook aan het interieur werd aandacht besteed. Zo is er een magnetron, een zware omvormer, een koelkast en een draaibare bijrijdersstoel. Verder werd er gekozen voor een leder pakket en voor de originele Iveco audio- navigatieunit. Bij Cornelis Bedrijfsauto’s in Hoogeveen werd de stuurverstelling van de Iveco verbeterd, waardoor iedereen nu de ideale zitpositie kan instellen.
Roemenië
Hoewel Wind Transport normaal naar Scandinavië rijdt ging de eerste rit naar Roemenië. Het bedrijf rijdt ieder jaar naar dat land met hulpgoederen en Jaap Wind zag dat als een mooie test voor de nieuwe Iveco. ,,We hebben die rit met twee man gedaan. Eerst naar centraal Roemenië, en vervolgens naar Denemarken. Een rit van dik 5000 kilometer, en dan leer je een auto kennen. Ik ben dik tevreden over de truck. De cabine is comfortabel en de 490 pk sterke Cursor 13 motor trekt erg goed. Opvallend vond ik de werking van de motorrem. Daar heb je echt geen retarder voor nodig. Verder ziet ook het brandstofverbruik er goed uit, zeker voor een eerste rit.’’