Twee miljoen ton ijzererts per jaar wordt door Kaunas Iron jaarlijks vervoerd. Dit erts wordt veranderd in puur Zweeds staal. Het bedrijf heeft 25 combinaties in dienst die een laadvermogen hebben van 63 ton. Het GVW bedraagt 90 ton.
Terecht dat Volvo even een filmpje hiervan heeft gemaakt, zo'n zware inzet, 24 uur per dag, zeven dagen per week, komt niet vaak voor. De Zweedse hoogovens mogen natuurlijk onder geen enkele voorwaarde afkoelen, dus moet er constant aanvoer van erts zijn. Druk is het er niet, dus rijden met grote zware combinaties is het beste voor mens en milieu. Het bedrijf zegt 'aangenaam verrast' te zijn door het brandstofverbruik van de zestien liter motor van Volvo.
Leuk om te zien is een oudere dame die als chauffeur fungeert en die volledig vertrouwd is met haar FH 16.750. Volgens de baas van het bedrijf hangt het succes af van drie factoren: de betrouwbaarheid van de Volvo trucks en de organisatie die erachter staat, en last but not least de eigen chauffeurs van het bedrijf.