Nieuws
27-05-2020 | Door Tim de Jong

Roelofs Int. Transport B.V. uit Wijchen, groupage-specialist op Italië met onder andere een wekelijkse lijndienst naar Sicilië en Sardinië, nam recent een nieuwe Scania 500S in een mega-uitvoering in gebruik. Het trekkerchassis heeft een schotelhoogte van 95 centimeter. Ook kocht Hans Roelofs twee Scania’s R410 met een laag chassis op LNG.

Zoals bij Roelofs Int. Transport B.V. gebruikelijk, gaat het om rijk uitgeruste voertuigen. Dat komt de chauffeurs ook wel toe: ze rijden jaarlijks rond de 150.000 kilometer. ‘’De kracht van ons bedrijf is groupage en deelladingen naar alle bestemmingen in Italië, inclusief de eilanden,” vertelt Hans Roelofs. ‘’De Scania 500S MEB is de vijfde in de serie die ons wagenpark komt versterken. Ze staan op hele lage 315/45 R 22,5 banden. Daarmee komen we met onze lichte Berger-trailers op drie meter binnenhoogte. Deze Berger trailers zijn aangeschaft omdat ze maar vijf ton wegen. Samen met de Scania 500S op lichtmetalen velgen komen we dan op 13 ton leeg. Zo houden we 27 ton laadvermogen (internationaal) over.”

Hans Roelofs heeft ook twee Scania R410 LNG met een laag chassis gekocht. “Daar is de schotelhoogte één meter met 295/60 R 22,5 banden. We hadden aanvankelijk het idee nog lagere banden eronder te zetten, maar dan zou de bodemvrijheid met die LNG tanks toch wel heel bedenkelijk laag worden. Dus daar hebben we vanaf gezien. Maar vanwege het lage chassis durven we er voor de meeste ritten zo ook wel een megatrailer achter te koppelen. Beide LNG-voertuigen rijden vast in Nederland in combinatie met koppelwerk veelal naar Binzen. Deze trucks tanken vol in Sevenum en kunnen dan heen en weer. We zijn met LNG gaan rijden omdat we, richting de toekomst, een begin willen maken met alternatieve brandstoffen. Met een 150 duizend kilometer per jaar en het Mautvoordeel van twee keer in de week op en neer door Duitsland hebben we, denk ik, echt een businesscase.”

Hans Roelofs heeft volgens Scania gekozen voor een fullservice flexibel onderhoudscontract. Hiermee is hij verzekerd van een optimaal onderhouden wagenpark.

Gerelateerde nieuwsberichten

Nieuws
13-09-2018
De_Vries_LNG_10-1400.jpg

Duel tussen LNG en Diesel Volvo's op de Brenner

LNG wordt gezien als het meest haalbare alternatief voor diesel, althans op dit moment. Inmiddels zijn…
Nieuws
22-02-2016
Vonk.Scania.pers.LR.jpg

Scania volumecombi voor Vonk

Dat zie je niet meer zo vaak bij ons: een nieuwe volumecombi waarbij de laadbakken een binnenwerkse hoogte hebben van bijna…
Nieuws
30-11-2015
Meijnders2.jpg

ADR gekeurde Scania LNG trucks voor Meijnders

LNG en CNG maken een behoorlijke groei door als alternatief voor diesel. En dat kan ook, want steeds vaker…
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.