Langerak Zegveld houdt het bij Volvo

Nieuws
11-10-2016 | Door Tim de Jong

Afgelopen zomer heeft Langerak Zegveld Transport een gloednieuwe Volvo FH540 6x2 in gebruik genomen. Het is inmiddels de vierde Volvo die door het transportbedrijf bij dealer Van Dijk uit Woerden is besteld. Om het verhaal achter de auto en de eerste ervaringen van Jarco Langerak met zijn nieuwe aanwinst te achterhalen rijden we een stukje mee.

"We kochten in 2007, bij de start van ons bedrijf, onze eerste auto waar ik op ben gaan rijden toen ik mijn ondernemersdiploma behaalde. Mijn eerste opdrachtgever was Jan van Dam uit Oudewater, waar ik nog steeds met veel plezier voor rij. In 2008 ging het zo goed dat we besloten om er een tweede auto bij te kopen waar mijn vader op is gaan rijden. Toen mijn broertje iets later ook zijn vrachtwagenrijbewijs haalde, kochten we de derde erbij. De eerste auto is inmiddels ingewisseld voor de nieuwe Volvo, waardoor we nu een wagenpark van drie mooie Volvo-trucks hebben staan", aldus Jarco Langerak.  "We hebben allemaal onze eigen opdrachtgevers, maar het is ontzettend leuk om het samen te doen. We zijn inmiddels negen jaar bezig en we hebben een aantal mooie klanten verzameld."

Lijst

Drie jaar geleden begon Jarco al met het maken van een lijst van handige dingen die hij bij andere auto’s zag, en die hij op zijn volgende Volvo zou willen hebben. "Mijn vrouw Debby heeft meegeholpen met het maken van ontwerpen, schetsen en digitale tekeningen. Eén van de opties waarvoor ik heb gekozen is een speciale, Y-vormige kist tussen de achteras en de voorloopas. Het is een handige la en deze oplossing is uniek voor een trekker. Ik heb bijvoorbeeld ook rolluiken in de kisten achterop de cabine. Normaal gesproken zijn het deurtjes, maar als er een trailer achter zit, dan zit deze heel kort op de kist. Als je dan je spullen nodig hebt, heb je heel weinig ruimte. Rolluiken zijn dus ontzettend handig. Ik heb met al deze opties geprobeerd het mijzelf zo makkelijk mogelijk te maken en volgens mij is het aardig gelukt." 

Maasvlakte

Dat er uiteindelijk een nieuwe vrachtwagen voor Langerak Zegveld Transport moest komen, was onvermijdelijk. "Twee jaar geleden is het al concreet ter sprake gekomen dat er een nieuwe moest komen. Ik reed voor mijn opdrachtgevers veel op de Maasvlakte en daar was Euro 6 verplicht geworden en mijn oude Volvo was een Euro 5 exemplaar. Ook was mijn vrachtwagen twee jaar terug bijna zeven jaar oud en dat bleek een extra reden waarom ik niet meer op de Maasvlakte mocht komen. Het werd uiteraard weer een Volvo." Jarco kwam uiteindelijk ook weer bij Van Dijk Woerden terecht. "Mijn vader had me nog geadviseerd om eens naar andere merken te kijken, maar na een kort bezoek aan de RAI wist ik eigenlijk al voldoende. Uiteindelijk gaf Van Dijk als bedrijf ook de doorslag. De vorige auto heeft het supergoed gedaan, ik heb er weinig mee problemen mee gehad."  

Dual Clutch

Jarco rijdt sinds juli op zijn nieuwe Volvo. "Het rijdt super! Ik wil never nooit meer terug naar die oude. Dat de Volvo’s qua uiterlijk zijn veranderd, dat zie je meteen, maar als je gaat rijden merk je dat ook de techniek enorm is verbeterd. Ik heb voor een Dual Clutch versnellingsbak gekozen, wat vooral in de bergen voor enorm veel comfort zorgt. Wat anderen ervan zeggen maakt me niet uit, ik ben fan. Je hebt het misschien niet allemaal nodig, maar het maakt het rijden wel machtig mooi. En nogmaals, het is van onszelf en het is onze passie. En ik vind: als je het doet, doe het dan maar goed."

 

 

Gerelateerde nieuwsberichten

Nieuws
25-10-2016
VDT3.jpg

Volvo met Dual Clutch als LZV

Van Duijvenbode Transport, beter bekend als VDT, heeft de primeur van de eerste Volvo met Dual Clutch die als LZV wordt ingezet.…
Nieuws
24-06-2016
Weijers-1400.jpg

Minder geklots met Dual Clutch

Eigenrijder Gerard Weijers zet sinds kort een Volvo FH met Dual Clutch in. Tim de Jong ging met hem mee om te zien of dubbel…
Nieuws
31-03-2017
Metz1.jpg

Dual Clutch in de bloemen bij Fleura Metz

Het begrip 'Dubbel kluts' heeft een hele nieuwe invulling gekregen met Volvo's Dual Clutch. Fleura Metz koos…
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.