De Franse BedrijfsautoRAI heet Solutrans en weet moedig stand te houden naast de Duitse IAA in een veranderende beurswereld. Alle truckfabrikanten waren erbij in Lyon. Het leverde mooie plaatjes op van een speciale Scania V8 en tal van spectaculair gespoten Renaults. De fabriek van dat merk staat niet ver van de beurshallen.
Maar behalve Renault, heeft ook Scania een fabriek in Frankrijk. Ook in Frankrijk wordt de 50e verjaardag van de V8 gevierd met een speciaal model, bekijk de foto's maar eens. Duidelijk is dat de Fransen voortborduren op de kleurstelling van de 143 Streamline uit 1991, waarvan de kleurstelling nu op het nieuwste model is aangebracht. Het hemelse blauw is ook in het interieur terug te vinden en in de stiksels van de leren bekleding. De cabine kan in deze kleur worden gecombineerd met alle V8 vermogensvarianten.
Solutrans toonde verder fraaie varianten van de Renault T High. De opvolger van de legendarische Magnum was te zien met Berliet-logo, met de logo's en kleuren van het Renault Formule-1 team en met een oud Renault-logo uit de jaren zeventig, wat hem ook wel goed stond. DAF had een eigen stand met een donkerblauwe CF Electric en Iveco toonde een bronzen X-Way variant van de S-Way. Opvallen deed ook de MAN TGX 640 Black Lion, een welkome afwisseling tussen de standaard witte MANnetjes op de stand. Volvo tot slot wilde vooral vooruit kijken met nieuwe, autonome techniek en met LNG. Mercedes viel ronduit tegen met standaard kleurtjes zilvergrijs en bordeaux rood en geen enkele vermelding dat ze Truck of the Year zijn geworden. Die prijs werd door een onbekende van Mercedes in ontvangst genomen, niet door iemand uit de Raad van Bestuur van het merk.