De Scania 560R B10x4*6 NB 17N, zoals hij officieel heet, is voorzien van een open laadbak en een Palfinger autolaadkraan. Hij kan echter ook als trekker ingezet worden. Modern Berging gaat de vijfasser inzetten voor het bergen van zware voertuigen in opdracht van onder andere Rijkswaterstaat, maar ook voor diverse kraan- en hijswerkzaamheden. De Palfinger-kraan met een capaciteit van 165 tonmeter is voorzien van een Fly- en een MFA-jib, samen goed voor een reikwijdte van 40 meter. Op het chassis werd een 20 ton treklier gemonteerd, waarmee zware voertuigen losgetrokken kunnen worden. De bergingstruck is af te stempelen met twee steunpoten aan de voorzijde, die met een capaciteit van acht ton per stuk zorgen voor meer stabiliteit en een grotere hefcapaciteit.
Al in 1996 nam Modern Berging zijn eerste Scania in gebruik. Het bedrijf zijn de Zweden altijd trouw gebleven. Ze zijn erg te spreken over de kwaliteit. Daarnaast oogt een Scania goed en zijn ze favoriet bij veel chauffeurs. In tijden van tekorten is dat erg belangrijk. Om het de chauffeur extra naar zijn zin te maken, is de krachtpatser uitgerust met lederen bekleding, camera’s en luchtvering rondom. Extra lampen en luchthoorns maken het geheel af.