Nieuws
18-12-2017 | Door Iep van der Meer

Na de introductie van de nieuwe generatie van Scania in Europa en Azië is nu ook Australië aan de beurt. Scania is daar aan het testen met de nieuwe trucks. Met name de nieuwe, non-EGR V8 motoren lijken bij uitstek geschikt voor de zware omstandigheden Down Under.

Toch is de truck die je hier ziet achter die RVS bullbar een R620 6x4 trekker volgens Scania zelf. Dat is gek, want die versie wordt hier niet meer geleverd. De keuze is nu tussen de 520, 580 of de 650 pk uitvoering, allemaal met non EGR techniek. Dat wil dus zeggen wel AdBlue, maar geen recirculatie van uitlaatgassen. De enige die dat nog doet in het Scania programma is de 730 pk versie van de V8.

De Scania wordt als B-Double combinatie ingezet. Het totaalgewicht van dit span bedraagt 58,5 ton. Die bullbar is trouwens typisch Australisch, en puur functioneel. Mooi is anders, maar het beschermt de kwetsbare delen van de truck tegen overstekend wild. Het weglaten van de zonneklep op deze truck is een beetje een merkwaardige keuze, gezien het klimaat in Australië. 

Overigens komt de eerste test met de nieuwe Scania V8 met 520 pk er aan. BIGtruck was de eerste die deze nieuwe krachtpatser aan de tand mocht voelen!

Gerelateerde nieuwsberichten

Nieuws
07-05-2019
32_meter_combi.jpg

Truckbouwers pleiten voor combinaties van 32 meter

De Europese truckfabrikanten verenigd in ACEA pleiten in Brussel voor toelating van combinaties van…
Nieuws
21-10-2016
henred-fruehauf-dhl-truck.jpg

Teardrop LZV van DHL in Zuid Afrika

In Zuid Afrika maakt DHL gebruik van een op z'n zachtst gezegd exotische combinatie. Het betreft een 22 meter lange…
Nieuws
16-11-2018
Dijco_2_LR.jpg

Dijco met Carrier koelmachines op drie nieuwe LZV’s

Dijco is al zestig jaar een begrip in het vervoer van groenten en fruit. Het bedrijf heeft onlangs…
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.