Van Noort Bedrijven B.V. is dagelijks onderweg met 45 voertuigen voor verschillende opdrachtgevers en uiteenlopende werkzaamheden. Transporten met kraan, vrachtwagens met meeneemheftrucks, open opleggers voor uitzonderlijk vervoer. Met de aanwinst van deze vier Volvo’s staat de teller op 14 Volvo’s binnen het wagenpark.
De keuze van een truck is altijd in samenspraak met de chauffeur, er is bij Van Noort keuze uit drie merken. Vaak heeft de chauffeur een voorkeur voor een bepaald merk en wanneer dit technisch en financieel past is de keuze snel gemaakt, en dat leidde tot de vier nieuwe Volvo trucks.
FM en FH
In 2022 werd de eerste van de vier bestelde Volvo’s afgeleverd, een FM460 6x2 motorwagen met een Pacton middenasaanhanger. Met de elektrische moffet die zowel in, als achter de aanhanger kan worden vervoerd, is deze combinatie multifunctioneel en breed inzetbaar. De tweede in rij is een redelijk standaard trekker voor van Noort, een FH420 4x2 die dagelijks koppelt met verschillende opleggers voor onze opdrachtgevers.
Rijplatenwagen
De derde Volvo is een FH 460 6x2 die naast gesloten opleggers ook regelmatig onderweg is met een open oplegger voor het zwaardere werk. Met de voorloopas is deze trekker breed inzetbaar voor de verschillende werkzaamheden binnen van Noort. De laatste van de vier is een, binnen van Noort bekend als “Rijplatenwagen”, FH500 10x4. Dit is de derde Volvo vijf-asser binnen van Noort, die dagelijks wordt ingezet voor het transport van rijplaten en draglineschotten voor één van onze vaste opdrachtgevers; #Lekkerkerker Rotterdam B.V. Overigens was Van Noort 38 jaar geleden het eerste transportbedrijf met een rijplatenwagen die bestuurbaar was vanaf de hoogzit van kraan!
Vier totaal verschillende trucks
Vier totaal verschillende uitvoeringen van Volvo en toch hebben ze ook veel gemeen. De vrachtwagens zijn allemaal rondom luchtgeveerd, voorzien van een slaapcabine en de daarbij behorende extra’s voor een chauffeur. De meeste van de chauffeurs van Van Noort slapen niet of nauwelijks onderweg, maar mocht dit een keer nodig zijn, dan is de mogelijkheid en de luxe aanwezig. Verdere opties als standairco, koffiezetapparaat en bandenspanning controlesysteem zijn ook aan de wagens toegevoegd. Een belangrijke aanvulling op het gebied van veiligheid is de geïntegreerde dode hoek camera in de rechterspiegel steun. Hierdoor heeft de chauffeur meer en beter zicht op de dode hoek. Fred van Noort: ,,Veiligheid is binnen ons bedrijf een belangrijk onderwerp, deze camera’s mogen wat mij betreft dan ook verplicht maken. Zeker op rotondes en in binnensteden is dit een onmisbaar element in een vrachtwagen!''
De partners
Voor de opbouw van de vier trucks werkte Van Noort samen met de volgende partners: #Glasbeek Truckherstel, #VDA Konstruktie, #Elcar Carrosserie- en Spuitwerk, #Intveen Truckstyling, #J.D. de Rooy las en constructiewerken. Foto's: Jeffrey van Der Vaart Photography,