De FM Low Entry is dan ook vooral bedoeld voor de binnenstad. De truck heeft een vijf- sterren rating volgens de Londonse Direct Vision beoordeling, waarmee je er ook in de toekomst de binnenstad van London mee in mag. Overigens lijkt het er op dat die standaard ook in de rest van Europa wordt ingevoerd in 2029. Dat betekent dat we de komende jaren steeds vaker dit soort superlage cabines zullen zien, want met een hoge truck mag je op termijn de stad niet meer in.
De elektrische FM Low Entry maakt gebruik van de bekende techniek van Volvo, maar dan met een FM cabine die extra laag geplaatst is. In die cabine passen tot vier personen, want hoewel het er uitziet als een slaapcabine is het dat dus niet. De instap is een stuk lager dan bij de standaard FM, en die wordt nog lager als je de handrem er op zet. Dan zakt de voorkant namelijk nog een stuk in de luchtvering. De FM Low Entry is leverbaar in verschillende wielbases en configuraties, van 4x2 tot zelfs 8x4 modellen.
Digital Monitor System
Hoewel het prototype nog gewoon spiegels heeft is ook het nieuwe Volvo Digital Monitor System (DMS) systeem leverbaar. Daarbij vervangen camera's de hoofdspiegels. Die camera's werken met twee lensjes aan beide kanten en met infrarood techniek voor beter nachtzicht. Voor nog meer direct zicht is er een extra ruitje in de deur aan de bijrijderkant aangebracht. Klik hier voor meer informatie over de Volvo FM Low Entry