Bij GBosman Nisse rijden ze met nieuwe Volvo FH trekkers met 8-tons voorassen. Om die beter uit te nutten is er gekozen voor een langer trekkerchassis en een naar voren geplaatste opleggerschotel.
De Zeeuwse transportonderneming GBosman Nisse heeft vijf van haar trekkers vervangen door nieuwe Volvo FH Globetrotters. Bij de configuratie waren de belangrijkste uitgangspunten een laag eigen gewicht, maximaal uitnutbare asgewichten en een gunstige TCO. De trekkers bieden 200 kilo extra laadvermogen aan de specialist in het transport van losgestorte goederen. Volvo Trucks-dealer Bluekens Truck en Bus Goes leverde de voertuigen.
Vier Volvo FH-trekkers hebben een verlengd chassis met naar voren geplaatste koppelschotel. Hierdoor wordt de 8-tons vooras optimaal benut bij het transport van losgestorte goederen in 90-kuubs walking-floor trailers. De vijfde Volvo FH, met standaard chassislengte en 9-tons vooras, wordt ingezet met kippers en kortere walking-floors. GBosman voorzag de trekkers in eigen huis van de benodigde hydraulische systemen voor het lossen van de opleggers.
De trekkers zijn extra licht door onder meer de toepassing van aluminium luchtketels. Ook Volvo Trucks’ Euro 6 step C-motor met commonrail injectiesysteem is lichter van gewicht dan zijn voorganger. De Volvo FH-trekkers worden aangedreven met 500 pk motorvermogen met een snelle eindoverbrenging. Samen met de Volvo I-Shift met Long Haul-software resulteert dit in een laag en zuinig toerental op kruissnelheid.