Met het beëindigen van de productie van de Kenworth K500 en de introductie van de laatste generatie DAF XF in Brazilië, nemen DAF en moederbedrijf Paccar definitief afscheid van de vorige DAF XF, zoals die in 2013 werd afgelost.
Met de komst van Euro 6 onthulde DAF in 2012 op de IAA een nieuwe XF 105, door sommigen hardnekkig 106 genoemd. Maar daarmee was de kous niet af voor het toen bestaande model. Dat werd nog gemaakt voor de Braziliaanse markt, en de cabine werd door Kenworth gebruikt voor een meer-assige truck voor zware inzet in de mijnbouw en de petrochemie. Het ziet er nog steeds best stoer uit, zo met een DAF-cabine.
Kenworth bouwde in totaal 283 van zulke dikke trucks, die allemaal naar verre landen gingen in Azië en Afrika. De allerlaatste gaat dienst doen in een goudmijn in Angola. De eerste van deze Kenworths gingen aan het werk in China. Onder de cabine werkt een Cummins diesel van 525 pk in combinatie met een zevengangs Allison-automaat. Kenworth kocht de assen in bij derden. Klanten konden bijna net zoveel assen bestellen als ze wilden. De K500 werd verkocht als 6x4, 6x6, 8x8, en 10x10.
We zijn benieuwd of een aanstaand nieuw model bij DAF leidt tot een nieuwe zware Kenworth en wie weet wat nog meer. Op dit moment bouwt DAF de cabinefabriek in het Vlaamse Westerlo om.