MPG krane bouwt chassis om voor de opbouw van enorme kranen met een capaciteit tot 450 T/m. Voor Kasten V.Olesen, een bedrijf met vestigingen in het Deense Viborg en Skjern, bouwde MPG Krane een spectaculaire Scania R730 14x4*10. Dat is een truck met zeven assen, waarvan vier aangedreven en maar liefst tien sturend.
De Deense vervoerder doet speciaaltransport, machinevervoer en verplaatsingen en zet de truck in als kraan op de bouw en in de industrie. Het chassis is door MPG Krane verlengd en daar zijn ook de extra, VSE gestuurde assen aan toegevoegd. Veel aandacht is besteed aan het uiterlijk van de machine, want dat is het eigenlijk. Zo is het hele chassis rondom dichtgebouwd met kisten en zijn de steunpoten opgenomen in één lijn met de zijbeplating van het chassis.
De Scania is 12,9 meter lang en het chassis weegt 18,5 ton. Daar komt de kraan dus nog bij. Het hele chassis is luchtgeveerd en opgebouwd weegt dit monster 100 ton. De keuze voor de Scania V8 met 730 pk is dan ook niet zo gek. En ja, tegenwoordig levert Scania nog sterkere motoren maar door de opbouwtijd is hier uitgegaan van een R730.
Bijzonder aan de kraan is dat deze voorzien is van een Parker Icon-3 modem waarmee op afstand meegekeken kan worden in de elektronica. Problemen kunnen daardoor vaak op afstand worden opgelost. MPG heeft naast deze Deense Scania ook dergelijke machines gebouwd voor Israel. Zo zie je hier ook de 12x4*8 voor Israel.