De Scania R530 V8 heeft tien pk’s meer dan de R520 die al bij het bedrijf reed. De nieuwe doet alles net een beetje meer dan de vorige. Het levert een indrukwekkende vrachtwagen op. Dit is niet in de minste mate door de forse Palfinger PK 92002-SH achter de cabine. De zes hydraulische schuifdelen kunnen dankzij een PJ 170 fly-jib nog eens met zes delen verlengd worden. Dit geeft de kraan een vlucht van 28,2 meter, alwaar hij nog een hijsvermogen van 1.340 kilo heeft.
De Kok Internationaal Transport uit Hoeven zet de nieuwe Scania in voor allerlei hijs- en transportwerkzaamheden. Geen klus is te hoog of te zwaar. De stempelpoot voor de cabine is goed voor 16 ton belasting, zodat zelf naar voren flink getild kan worden. Bijzonder is ook de duurzame vloer, die is vervaardigd van bamboe. VDA Konstruktie bouwde de Scania op, waarbij de RVS kisten en lades geleverd werden door Gepro Box uit Gouderak.