De aankondiging van de levering van aandrijflijnen werd al in 2022 gedaan, maar inmiddels is de serieproductie in Amerika begonnen. De gele trekker op de foto was de eerste Scania aangedreven International truck. De krachtbron is de 12,7 liter Super motor van Scania, in combinatie met de Opticruise versnellingsbak met overdrive. Ook de aandrijfas is van de Super serie. In Amerika noemen ze deze aandrijflijn de S13.
De motoren worden geleverd met vermogens van 370 tot 515 pk. Afwijkend is dat er in de USA wel een EGR systeem toegepast wordt, in combinatie met een katalysator met dubbele AdBlue injectie. De nieuwe Scania motorrem wordt ook in de International geleverd.
Traton Wereldmotor
De aandrijflijn wordt overigens niet vanuit Zweden verscheept, maar lokaal geproduceerd in Mexico. Overigens levert International ook nog steeds trucks met motoren van Cummins en de eigen A26, 12,4 liter diesel wat eigenlijk een de MAN D26 motor is. De stap naar de S13, oftewel de Super motor van Scania lijkt dan ook een opstapje naar de ‘wereldmotor’ van Traton, want die krachtbron staat in de nabije toekomst ook in de MAN trucks. Daarmee volgt Traton de trend die andere, wereldwijd opererende truckbouwers al hadden ingezet. Zo staan er Mercedes-Benz dieselmotoren en versnellingsbakken in de Amerikaanse Freightliner trucks onder de naam Detroit Diesel, leveren Kenworth en Peterbilt Paccar (DAF) motoren en maken Volvo en Mack in de USA gebruik van Volvo motoren en versnellingsbakken.