“De lage instap van de P-cabine is een enorm groot voordeel, daar hebben we bewust voor gekozen,” verklaart Jos Theunissen. “Een RMO-chauffeur moet per dienst, die we twee keer per dag draaien, gemiddeld twintig tot vijfentwintig keer in- en uitstappen. Bovendien zijn al onze chauffeurs op leeftijd.” Transport- en Handels- onderneming J. & J. Theunissen rijdt 365 dagen per jaar door de weilanden tussen Vijlen en Ysselsteyn om melk op te halen bij Limburgse veehouderijen en vervolgens af te leveren bij de kaasfabriek van Friesland Campina in Born.
Vanwege goede ervaringen met Scania koos Theunissen weer voor dit merk. De nieuwe P500 is zeer geschikt voor het manoeuvreren op krappe boerenerven. Om te assisteren is de 4x2 trekker voorzien van drie achteruitrijcamera’s en een dodehoekcamera. Ook extra ramen in de achterzijde van de slaapcabine verbeteren het zicht rondom. “Zeker in de toeristische omgeving waarin wij rijden komen we veel fietsers, wielrenners en wandelaars tegen. Dan is het nog belangrijker om de dodehoek optimaal in beeld te hebben.”
De Van Hool oplegger achter de P-cabine is voorzien een elektrische Atop pompsysteem, die speciaal is ontworpen om melk op te halen bij de melkveehouder en voldoet aan de strengste eisen op het gebied van voedseltransport, hygiëne en voedselveiligheid. Voor het laden onderweg of wanneer er bij de boer geen stroom voorhanden is, werd op de Scania trekker een generator gemonteerd.