Tikje langer? Geen probleem in Zweden

Nieuws
14-02-2017 | Door Iep van der Meer

Het concept van de LZV waar wij hier mee rijden is afkomstig uit Zweden, en daar rijden ze inmiddels zelfs met dubbele trailers tot 35 meter lengte. Toch kun je ook met slechts één trailer al behoorlijk wat meenemen, zo bewijst Tommy Nordbergh.

Achter een schitterende Scania Torpedo is een VAK koeltrailer gekoppeld met een lengte van maar liefst 19,4 meter! De enorm lange vier-asser is uiteraard voorzien van stuurassen, maar dan nog. Wat een ding! 

De trekker is trouwens ook bijzonder indrukwekkend. De Topline cabine was al nooit origineel leverbaar als torpedo, maar ook de neus is geheel eigenbouw. Kijk maar naar die moderne grille, zo heeft Scania deze torpedo modellen nooit gebouwd. De laatste originele neus was de 4-serie. De nieuwe, rondere grille van de R- serie is origineel nooit gevoerd door Scania. Al die neuzen die je ziet zijn dus omgebouwd door carrosseriebouwers zoals Vlastuin. 

Gerelateerde nieuwsberichten

Nieuws
03-07-2025
IEP_8511-1400

Nathalie wint Kivits LZV met Mail&Win actie

Nathalie Wichers- Bol is de winnaar van de Mail&Win actie die wij samen met Jorn 'Badraaf' van Hooft en…
Nieuws
03-07-2025
Reining 400e DAF truck (7)-1400

Retro kleuren voor 400e DAF van Reining Transport

Reining Transport uit Hoogezand/Kolham bestaat dit jaar 100 jaar. In die tijd bouwde het bedrijf een…
Nieuws
03-07-2025
Opijnen1 (960 x 640)

Van Opijnen overgenomen door Thomassen

Wederom een flinke overname: Van Opijnen uit Deventer wordt overgenomen door de Thomassen Groep.
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.