Nieuws
30-05-2024 | Door Iep van der Meer

Het opbouwen van een truck is maatwerk, vooral als het gaat om een vijf- asser met een zware autolaadkraan. Wij gingen een dag op stap met Nico Boshuizen van Van Hooft Transport met zijn indrukwekkende Volvo FH met achter de cabine een Erkin autolaadkraan met een capaciteit van maar liefst 225 ton/meter.

Nico rijdt dagelijks met de dikke Volvo FH en het werken met de indrukwekkende 225 ton/meter autolaadkraan heeft geen geheimen voor hem. In BIGtruck Online Magazine lees je over zijn werk, het plaatsen van elektriciteitskasten in woonwijken. Maar voor dit verhaal keken we ook naar de opbouw van de truck, en hoe dat tot stand komt. Dat begint allemaal met de keuze voor het juiste chassis wat past bij de grote machine die achter de cabine gemonteerd is. De hele opbouw werd uitgevoerd door de specialisten van CCH in Halsteren, aan de hand van de digitale technische tekeningen van Volvo. Het mooie van dat truckmerk is dat ze af- fabriek heel ver gaan in het voorbereiden van het chassis. In dit geval bijvoorbeeld met doorgaande chassisbalken aan de voorkant waar de front afstempeling aan gemonteerd is. Dat is ideaal, want het achteraf aanpassen van zo'n chassis is ingewikkeld en kostbaar. Je leest het hele verhaal hier! 

Lees hier alles over deze stoere Volvo

Gerelateerde nieuwsberichten

Nieuws
22-11-2023
Volvo FH Electric (2)

Elektrische Volvo FH 'Truck of the Year 2024'

Voor het eerst is een elektrische truck uitgeroepen tot 'International Truck of the Year'. De Volvo FH electric…
Nieuws
19-12-2023
670_2023_TVB_Transport_Monster-003

Volvo FM bakwagens voor TVB Transport

Met de aanschaf van twee Volvo FM 6x2-bakwagens zet TVB Transport in op verjonging van het wagenpark.  Het bedrijf,…
Nieuws
18-12-2023
RoadTrip (18)-1400

Met een F16 van Italië naar Zwitserland

Onze William Siben maakte onlangs een rit met een schitterende Volvo F16 van Zurkirchen. Hij was mee naar een uniek…
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.