Remie Transport is in 1939 gestart met het transport van kolen en melk. In de jaren 60 heeft het bedrijf een overstap gemaakt naar de algemene transporttak. In 2016 is Joost Ganzeboom in het bedrijf Remie Transport gestapt. In 2017 werd hij mede-eigenaar en sinds 2019 runt hij het Transportbedrijf zelf.
Remie Transport en van Aalten
De relatie tussen van Aalten en Remie bestond al velen jaren. Alle twee de bedrijven zijn in Huissen en omgeving een bekend begrip. Familiebedrijf Van Aalten is al sinds 1920 een bekend bedrijf in de regio. Het begon ooit als transportbedrijf met paard en wagen en de hoofdactiviteit was het vervoeren van groente en kolen. In 1961 besloten de broers Herman, Jan, Henk en neef Jan van Aalten om Autobedrijf Van Aalten op te richten als FIAT dealer voor personenwagens, lichte en zware bedrijfswagens. Met de komst van IVECO in 1975, werd het bedrijf ook dealer van IVECO, tot in 1993 was er een personenwagenafdeling binnen het bedrijf. Maar onder hun opvolgers, Leo en Theo van Aalten werd besloten om de koers te veranderen en dit onderdeel niet langer deel te laten uitmaken van de bedrijfsformule en dus geen luxewagens meer aan te bieden. Sinds 2021 staat Herman van Aalten met ondersteuning van zijn vrouw Ramona aan het roer van de succesvolle Iveco-werkplaats.
In 2019 heeft van Aalten besloten ook de transporttak van het bedrijf te beëindigen. Gelukkig konden de klanten, voertuigen én chauffeurs worden overgenomen door Remie Transport.
Chauffeurs kozen voor Iveco
Bij de aankoop van nieuwe trucks werd ook gevraagd wat de chauffeur fijn vond. De chauffeurs van Van Aalten gaven de voorkeur aan IVECO. Daarnaast had Remie Transport zelf ook de ervaring en een relatie met de garage van Van Aalten en was dit een belangrijke factor in de keuze voor deze nieuwe vrachtwagens. Remie Transport en Van Aalten hebben samen met IVECO NLS Sales Area Manager Bert Mingels gekeken naar een juiste uitvoering van de IVECO S-WAY. Met het lage verbruik en de S-WAY is gekozen vanwege zijn lage toerental en 460 pk-motor. De vrachtwagens zijn uitgerust met koelkasten, magnetrons, ADR-certificering, een maximale hoeveelheid brandstof en comfortabele lederen bekleding, standkachels en airco's.