Nieuws
26-04-2018 | Door Iep van der Meer

Het vastzetten van lading blijft een punt van aandacht. Deze chauffeur dacht vanmorgen dat het zo wel kon met die lading betonnen keerwanden. Zo reed hij altijd toch? Maar zojuist ging het even zwaar mis op de N48 richting Hoogeveen bij Hardenberg.

De keerwanden stonden volgens een getuige los op de trailer en werden slechts door de aluminium kleppen tegengehouden. Niet dus, want zo'n klep doet helemaal niks tegen dit geweld. Automobilisten konden de betonnen platen maar nauwelijks ontwijken en gelukkig liep het goed af maar dat had ook heel anders kunnen gaan. Je hoort het dagelijks op de radio en het is een wonder dat er niet meer slachtoffers vallen door dit soort slordigheden. Wel veroorzaakt het ontzettend veel overlast voor het overige verkeer in de vorm van files. Nu zal dat hier in het noorden wel meevallen, maar je zult er naast rijden met je gezinnetje.

Ladingzekering blijft hoe dan ook de verantwoording van de chauffeur. Helaas ziet de politie er in ons land maar amper op toe maar het blijft een punt van aandacht. Blijf je onderscheiden als Nederlandse vakman, want dat zijn we toch? Liever een half uur spanbanden trekken dan dat het één keer fout gaat.

Gerelateerde nieuwsberichten

Nieuws
23-06-2025
Exguard (960 x 960)

In Amerika wordt de bullbar steeds populairder

Steeds meer technologie in de bumper maakt de bullbar aantrekkelijk.
Nieuws
23-06-2025
NannoJansen4 (960 x 539)

Nanno Janssen rijdt volop elektrisch door Europa

Al 27 elektrische vrachtwagens heeft Nanno Janssen in zijn vloot.
Nieuws
23-06-2025
Snowman1 (960 x 720)

Volvo FH16 Aero zo wit als sneeuw

De Volvo FH16 Aero met 780 pk kreeg niet de bedrijfskleuren van Schiffer Food Trading
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.