Sinds eind vorig jaar rijdt eigenrijder Mark Klene met een nieuwe Volvo FH460 I-Save. De 6x2 trekker wordt vooral ingezet voor zwaar werk in de bouwlogistiek met een binnenlader van Combex aan de schotel. Vooral het extra koppel van 300 Nm door de Turbo Compound-techniek blijkt een uitkomst. Bovendien maakt de I-Save zijn naam waar want het verbruik is behoorlijk laag, zegt Klene.
De door Volvo-dealer Nijwa geleverde FH460 I-Save is uitgevoerd als 6x2 voorloopas trekker met rondom luchtvering en een Globetrotter XL cabine. De trekker is uitgerust met een PTO en een hydrauliek set, een AdBlue tank achter de cabine en de accu’s achter in het chassis. Dankzij die slimme opbouw bleef er ruimte voor 550 liter brandstof in de standaard Volvo-tanks.
De truck wordt voornamelijk ingezet binnen Nederland in opdracht van Combex Bouwlogistiek met een Langendorf binnenlader. Daarmee worden sledes met prefab betonelementen voor de bouw geladen. De bodemloze oplegger rijdt om zo’n slede heen waarna de hydrauliek het geheel omhoog lift. Op deze manier kunnen ook hoge elementen zoals complete wanden tot bijna vier meter hoogte vervoerd worden.
Als eigenrijder maakt Mark Klene gebruik van de diensten van het centrale administratiekantoor ITS. Zij regelen de gemeenschappelijke administratie, inkoop van voertuigen, brandstof, verzekeringen, etcetera. “Dankzij het inzicht in de kosten weet ik altijd precies waar ik sta en wat de auto doet, en daardoor weet ik ook precies wat het verschil is met mijn vorige Volvo FH. Er werd een behoorlijke verlaging van het verbruik beloofd en dat maakt deze FH met I-Save gewoon waar. Daar komt bij dat ik het een fijne auto vind”, aldus de tevreden eigenrijder. ">Meer lezen en het filmpje zien doe je hier!