Alle truckmerken werken momenteel aan een nieuw, gestroomlijnd en veiliger front dat voldoet aan de nieuwste Europese richtlijn. DAF was de eerste, met een compleet nieuw cabine ontwerp waarin die regels zijn meegenomen. De andere merken zullen hun bestaande cabines aan moeten passen.
Met zo'n nieuw front mag de combinatie langer zijn, waardoor er een ruimere cabine mogelijk is. Renault Trucks is het tweede merk dat zo'n front levert op de T- Serie, maar dan alleen op de elektrische versie. Overigens is die Renault niet langer dan de standaard cabine. Volvo heeft echter de XXL cabine in het programma. Daarin heb je wel meer ruimte, maar met het oude front ben je met een 13.60 oplegger te lang. Het nieuwe, gestroomlijnde front moet daar verandering in brengen.
De eerste testauto is nu betrapt op een ferry. Hoewel de cabine is afgedekt zien we duidelijk de grotere vooroverbouw. Verder zien we door het strakke zeil heen de contouren van het nieuwe front. Naar verwachting komt dit model volgend jaar op de markt. Meer info: www.iepieleaks.nl