Nieuws
18-09-2023 | Door Iep van der Meer

Dat Volvo werkt aan een nieuw front voor de FH is geen geheim meer, maar inmiddels hebben we de eerste foto's van het nieuws.

Alle truckmerken werken momenteel aan een nieuw, gestroomlijnd en veiliger front dat voldoet aan de nieuwste Europese richtlijn. DAF was de eerste, met een compleet nieuw cabine ontwerp waarin die regels zijn meegenomen. De andere merken zullen hun bestaande cabines aan moeten passen.

Met zo'n nieuw front mag de combinatie langer zijn, waardoor er een ruimere cabine mogelijk is. Renault Trucks is het tweede merk dat zo'n front levert op de T- Serie, maar dan alleen op de elektrische versie. Overigens is die Renault niet langer dan de standaard cabine. Volvo heeft echter de XXL cabine in het programma. Daarin heb je wel meer ruimte, maar met het oude front ben je met een 13.60 oplegger te lang. Het nieuwe, gestroomlijnde front moet daar verandering in brengen. 

De eerste testauto is nu betrapt op een ferry. Hoewel de cabine is afgedekt zien we duidelijk de grotere vooroverbouw. Verder zien we door het strakke zeil heen de contouren van het nieuwe front. Naar verwachting komt dit model volgend jaar op de markt. Meer info: www.iepieleaks.nl 

www.iepieleaks.nl

Gerelateerde nieuwsberichten

Nieuws
20-05-2025
VanOpdorp_Elektrische_20truck_9 (960 x 640)

Van Opdorp kiest Scania 40R

Van Opdorp zet de elektrische Scania vooral in voor korte ritjes.
Nieuws
20-05-2025
Scania Super 11 engine (3)

Scania komt met de Super 11 motor

Opvallend nieuws van Scania, namelijk een nieuwe dieselmotor! Het merk zei ooit dat de 13 liter Super motor de laatste…
Nieuws
19-05-2025
Nadort16-1400

Veel truckgeschiedenis op eeuwfeest D.G. v.d. Nadort

Binnen en buiten 
BIGtruck online magazine is een onderdeel van Transwebgroup Coöperatief U.A.