De basis is het topmodel van Volvo, de FH16 met 780 pk. Daarbij koos David Blockney and Son ook voor het Aero-model en de Globbetrotter XL-cabine. Hiermee is de 6x2 trekker al een indrukwekkende verschijning, maar het was nog niet genoeg. Daarom kreeg de Volvo ook een flinke bullbar en een batterij verstralers op het dak. Fraai spuitwerk in opvallende kleuren, typisch Britse letters en een opvallend Volvo-logo maken de truck helemaal af.
Ondanks alle minder gestroomlijnde accessoires is eigenaar David Blockney erg te spreken over het verbruik van de nieuwe aanwinst. David is een echte Volvo-liefhebber, die zijn carrière in 1973 bij een Volvo-dealer. In de loop van de jaren kocht hij meerdere FH16’s. Toen Volvo de nieuwe 780-pk motor bekend maakte, was het volgens hem een kwestie van tijd tot hij er eentje zou hebben.
De Volvo FH16 Aero zal de meeste tijd op pad zijn met een Plowman veetrailer, waarmee hij vee door heel Groot-Brittannië vervoert voor Fred Greenwood and Son. De vrachtwagen is vijf dagen per week op pad. David Blockney verwacht dat de Volvo minstens drie jaar deel van de vloot blijft. Hij is erg blij met de nieuwe aanwinst. “De reacties zijn tot nu toe alleen maar positief”, zo meldt hij.