De Poolse Volvo Trucks bazin sprak tijdens de tentoonstelling 4Poland waar hij aankondigde dat de 'Aero-serie' volgend jaar al in de verkoop komt. Met de aanpassingen die Volvo doet aan het front van de cabine zou deze voldoen aan de nieuwe, Europese richtlijn waar de DAF ook aan voldoet. Dat maakt het mogelijk om een langere cabine te bouwen die meer ruimte biedt aan de chauffeur.
Prototype uit 2021
Volvo toonde al in 2021 een prototype, wat je hier op de foto ziet. Aannemelijk is dat het rondere front wat die truck heeft model staat voor hoe de nieuwe Aero serie er volgend jaar uit gaat zien. Aan de achterzijde wordt de cabine voorzien van een verlenging, zoals de XXL cabine die ook heeft. Daardoor ontstaat er meer interieur ruimte, waardoor bijvoorbeeld een breder bed mogelijk wordt. De verlenging van de cabine wordt aan de buitenkant afgedekt door ze zijfenders. Net zoals Scania dat doet dus met de XL cabine. Naar verwachting zal ook Scania binnen afzienbare tijd met zo'n nieuw, gestroomlijnd front komen om te voldoen aan nieuwe Europese eisen voor stroomlijn en meer veiligheid. (Bron: 40ton.net)